نشریه خط

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

پیش ‌نهاد ویژه

توسط زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷

در آستانۀ جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۸، خانه طراحان انقلاب اسلامی با راه اندازی کمپین «با هم قهرمانیم» مجموعه پوسترهایی را با همین عنوان و با شعار «یک ملت، یک ضربان» طراحی و اجرا نموده و در سطح شهر به اکران در آورده است. هدف از راه اندازی این کمپین حمایت از تیم ملی فوتبال ایران و تأکید بر وحدت و انسجام ملی به عنوان یک عنصر پیشبرندۀ مهم است، که حاصل آن پیشرفت و پیروزی ایران و ایرانی در تمامی عرصه‌های ورزشی و غیر ورزشی می‌باشد. گفتنی است این روزها تعدادی از این آثار بر فراز بزرگ‌ترین دیوارنگارۀ کشور در میدان حضرت ولی‌عصر‌(عج) نیز به نمایش درآمده‌اند، تا بیش از پیش حال و هوای فوتبال را با چاشنی وحدت و همدلی همراه سازند. 

محمدرضا دوست محمدی، محمد شکیبا، سینا رعیت‌دوست، محمود آراسته‌نسب و محمد تقی‌پور از جمله طراحان و عوامل ساخت پوسترهای «با هم قهرمانیم» می‌باشند.

مینا مختارزاده ؛ ۲ مرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
زهره حاضری ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

مقتل امام حسین (ع) / مجید زارع

تاریخ نشر : دوشنبه / ۴ آبان ۱۳۹۴
آنچه در نگاه اول برای انتخاب یک کتاب با محتوای مشخص نظر خریدار را جلب می‌کند طرح جلد آن است. در سال‌های اخیر، طرح‌های متنوع و جذابی از جلد کتاب‌ها در ویترین فروشگاه‌ها به چشم می‌خورد. در این میان جلدهایی که در آن موادی غیر از کاغذ عادی و یا برش ها و رنگ‌های متفاوتی به کار رفته است بیشتر جلب نظر می‌کنند.

مجید زارع یکی از هنرمندانی است که استفاده از مواد متفاوت در طراحی بیشتر کتاب‌هایش به چشم می‌خورد. یکی از آثار وی طراحی کتاب مقتل امام حسین (ع) است که می‌توان گفت به طراحی جلد آن به عنوان یک اثر هنری نگاه شده. شیوه‌ی اجرای جلد، تلفیق مقواهای فانتزی، دو رنگ سیلک و دایکات (نوعی برش با قالب مخصوص) است و صحافی آن با چسب گرم انجام شده. استفاده از برش های دوارِ تو در تو و اختصاص چند صفحه به جلد کتاب، استفاده از رنگ های قرمز و مشکی و طرح براق نیزه‌ها در زمینه‌ی مات مشکی در این جلد باعث شده که طرحی ساده و در عین حال خلاقانه و متفاوت حاصل شود. این گونه طرح‌های هنرمندانه و خلاقانه لازمه‌ی تمامی کتب با مضامین خاص و خصوصا مذهبی است، چرا که موضوعاتی با این اهمیت ظاهری موقر و جذاب می طلبد.

مجید زارع کارشناس رشته‌ی الکترونیک و طراح گرافیک است که از سوابق هنری‌اش می‌توان به برگزیده شدن در دو دوره سرو نقره‌ای در بخش طراحی جلد کتاب، برگزیده شدن در مسابقه‌ی بیست و پنج سال طراحی جلد کتاب دفاع مقدس و نامزدی دو دوره مسابقه‌ی کتاب سازی لایپزیک آلمان اشاره کرد.

درباره نویسنده
من "فاطمه سادات تهامی" یکی از نویسندگان سایت خط هستم

نظرات  (۲)

من این کتابو رفتم خریدم.خیلی کار خوبی شده.ممنون که تو سایت معرفیش کردین.کارهای آقای زارع خیلی عالیه.
۰۹ دی ۹۴ ، ۱۶:۳۹ زهرا کشاورز
سلام
بعد از خوندن پست در سایت برای خرید کتاب مشتاق شدم و با دیدن کتاب و طراحی خوبش از نزدیک، کتاب رو خریدم. متن خوبی هم داشت. از خوندن کتاب و داشتنش تو کتابخونه م لذت بردم.
ممنون برای معرفیش
خدا قوت

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
کلثوم پیامنی ؛ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
زهرا اردکانی ؛ ۵ مهر ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
درباره خط
چگونه با خط هم‌کاری کنیم؟
دوستان خط
تماس با خط
طراح قالب : گلبرگ دانلود