نشریه خط

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

پیش ‌نهاد ویژه

توسط زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷

در آستانۀ جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۸، خانه طراحان انقلاب اسلامی با راه اندازی کمپین «با هم قهرمانیم» مجموعه پوسترهایی را با همین عنوان و با شعار «یک ملت، یک ضربان» طراحی و اجرا نموده و در سطح شهر به اکران در آورده است. هدف از راه اندازی این کمپین حمایت از تیم ملی فوتبال ایران و تأکید بر وحدت و انسجام ملی به عنوان یک عنصر پیشبرندۀ مهم است، که حاصل آن پیشرفت و پیروزی ایران و ایرانی در تمامی عرصه‌های ورزشی و غیر ورزشی می‌باشد. گفتنی است این روزها تعدادی از این آثار بر فراز بزرگ‌ترین دیوارنگارۀ کشور در میدان حضرت ولی‌عصر‌(عج) نیز به نمایش درآمده‌اند، تا بیش از پیش حال و هوای فوتبال را با چاشنی وحدت و همدلی همراه سازند. 

محمدرضا دوست محمدی، محمد شکیبا، سینا رعیت‌دوست، محمود آراسته‌نسب و محمد تقی‌پور از جمله طراحان و عوامل ساخت پوسترهای «با هم قهرمانیم» می‌باشند.

مینا مختارزاده ؛ ۲ مرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
زهره حاضری ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

شکرستان / راشین خیریه

تاریخ نشر : چهارشنبه / ۱۲ آذر ۱۳۹۳

شخصیت های شکرستان نمونه خوبی از ورود تصویر سازی به دنیای یک انیمیشن سریالی هستند. در واقع فضای بصری شکرستان براساس تصویر سازی کتاب شکل گرفته است. علت این شکل گیری را می توان در نزدیکی قالب داستانی شکرستان به ماهیت تصویر سازی جستجو کرد.

خارج شدن از شخصیت های شسته رفته و کلیشه ای انیمیشن ها یکی از ویژگی های اصلی شکرستان محسوب می شود. اما در مورد اینکه این شخصیت ها از کجا و چطور پا به دنیای واقعیت گذاشتند باید گفت که به وجود آمدن این شخصیت ها حاصل یک کار گروهی است، با این وجود رد پای سبک و سیاق شخصی راشین خیریه به عنوان یک روش طراحی در کل کار دیده می شود.

خام دستی به همراه حال و هوایی نمکین و کاریکاتوری ویژگی هایی هستند که از راشین خیریه در این انیمیشن به ارث رسیده اند. در واقع خیریه در طراحی این شخصیت ها روش طراحی خود را با حال و هوای ایرانی و کهن داستانهای شکرستان تلفیق کرده است.

 

درباره نویسنده
من "نرگس تقی‌زاده" یکی از نویسندگان سایت خط هستم

نظرات  (۶)

کاشکی بیشتر درباره کار گروهی شون توضیح میدادین. 
سلام من دانشجوی رشته کامپیوتر هستم و پروژه لیسانسم ساخت انمیشنه امیدوارم بتونم مث شکرستان خودم تنهایی یه انمیشن دو بعدی بسازم!
بازم سلام
خداروشکر تونستم شخصیت سازی و متحرکسازی کنم اگه میشه این تصاویر رو با کیفبت بالا بذارین واقعا کمکم کردن! تشکر از سایت خوبتون !
با سلام و خسته نباشید.من کار فرهنگی انجام میدم.و بیشتر تمرکزم روی شخصیت های شکرستان هستش،میخواستم ببینم امکانش هست تصاویر شکرستان رو در ابعاد بزرگ داشته باشم که قابلیت چاپ داشته باشه؟
روز بخیر
سایت خوب و پرمحتوایی دارید. 
 موفق باشید
۱۷ بهمن ۹۵ ، ۰۲:۲۶ ویکتوریا گردان
سلام 
چند شخصیت شکرستان را در ابعاد 1 متری میخوام ماکتشون را بسازم امکانش هست تصاویر بزرگ را ذاشته باشم؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
کلثوم پیامنی ؛ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
زهرا اردکانی ؛ ۵ مهر ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
درباره خط
چگونه با خط هم‌کاری کنیم؟
دوستان خط
تماس با خط
طراح قالب : گلبرگ دانلود