نشریه خط

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

پیش ‌نهاد ویژه

توسط زهرا ذوعلم ؛ ۱۵ آذر ۱۳۹۵

چند روزی است پوستر یازدهمین دوسالانه بین المللى کاریکاتور تهران رونمایى شده. این پوستر توسط طراح پوسترهای سال های قبل این دوسالانه، سید حسن موسی زاده اجرا شده. موسی زاده در این پوستر سعی کرده با توجه به مفهوم دوسالانه که کاریکاتور است، فضای کلی اثر را کارتونی و غیر رسمی طراحی کند. بازی با عدد یازده( که در پوستر سال های قبل هم عمدتا با عدد بازی شده بود) و شبیه کردن آن به چهره ای دوست داشتنی با قرار دادن دو چشم برای این عدد از جمله کارهایی است که ظاهر پوستر را با مضمون آن هماهنگ می کند. موسی زاده در این اثر بیشتراز رنگ های گرم استفاده کرده و با لکه گذاری رنگ های سرد و خنثی، علاوه بر متعادل کردن وزن رنگ ها، به مخاطب کمک کرده که چشمش راحت تر و بهتر در کل اثر بچرخد.

سید حسن موسی زاده متولد سال ۱۳۵۱ است و کارشناسی اش را در رشته ی گرافیک از دانشکده ی هنرهای زیبا دانشگاه تهران اخذ کرده. وی طراح بسیاری از پوستر های دیده شده است.

یازدهمین دوسالانه بین المللى کاریکاتور تهران قرار است در سه بخش‌ کارتون موضوعی با محور «ایمنی و امنیت»، کارتون با موضوع آزاد و کاریکاتور چهره، با محور افراد مشهور دنیا اعم از بازیگر، ورزشکار، سیاستمدار و... برگزار شود. علاقه مندان به شرکت در این رویداد مهم می توانند تا ۳۱ فروردین سال ۱۳۹۶ آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

زهرا اردکانی ؛ ۱۵ آذر ۱۳۹۵
سیده زهرا موسوی ؛ ۱۴ آذر ۱۳۹۵
زهرا اردکانی ؛ ۱۴ آذر ۱۳۹۵
زهره حاضری ؛ ۱۴ آذر ۱۳۹۵

لوازم آشپزخانه لیمون/ صنعت سازان

تاریخ نشر : شنبه / ۳۱ مرداد ۱۳۹۴

خلاقیت‌های کوچک در چیزهای کوچک، می‌تواند باعث تغییراتی بزرگ شود. تغییر در محصولات اطراف ما، شاید به چشم نیاید ولی به‌ اندازه‌ی خود، در زیبایی و راحتی زندگی افراد تأثیرگذار است. رنگ‌های شاد در لوازم آشپزخانه می‌تواند برای افراد خانواده و به خصوص بانوان که بیشتر با این محصولات سروکار دارند، لذت‌بخش باشد. شاید این نکته بی‌اهمیت به نظر برسد ولی در طولانی مدت و در روحیه‌ی کاربران تأثیرگذار خواهد بود.
پلاستیک‌ها علاوه بر سهولت در تولید و قیمت پایین، تنوع بالایی از رنگ‌های شاد را به کاربر عرضه می‌کند و این شاید بزرگ‌ترین خدمت این ماده ی غیرمحیط زیستی به انسان باشد.
شرکت صنعت سازان که محصولات خود را با نام تجاری لیمون به بازار عرضه کرده است، با بهره‌گیری از انعطاف‌پذیری بالای پلاستیک‌ها در رنگ و فرم، در کنار تولید با کیفیت و طراحی های جدید، محصولاتی زیبا و کاربردی را به بازار عرضه کرده است. به نظر می‌رسد این شرکت سعی دارد با نگاهی تازه به طراحی محصولات پلاستیکی آشپزخانه، آن‌ها را از محصولاتی کم‌اهمیت و ارزان‌قیمت ارتقا داده و تبدیل به محصولاتی تأثیرگذار کند.نگاهی که در بسیاری از رویکردهای طراحی مانند طراحی تجربه و احساس گرا می توان ردپای آن را جستجو کرد.
استفاده از رنگ‌های متنوع در کنار طراحی خوب جسارتی می‌خواهد که کمتر در تولید کنندگان به چشم می خورد. با تنوعی که پلاستیک‌ها در رنگ و طرح در اختیار طراحان قرار داده‌اند، هر گونه کاستی در این عرصه به طراحان و تولیدکنندگان این محصولات برمی‌گردد و نه محدودیت‌های ماده. مصرف‌کنندگان داخلی انتظار دارند، نگاه شرکت‌های دیگر تولید لوازم پلاستیکی نیز مانند این شرکت، تغییر کرده و محصولاتی با طراحی جذاب و کیفیت بالا را عرضه کنند.

درباره نویسنده
من "مینا مختارزاده" یکی از نویسندگان سایت خط هستم

نظرات  (۱)

با سلام میخواستم قیمت محصولات لیمون را بدونم ودرصورت مناسب بودن قیمت به صورت عمده بخرم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
زهرا اردکانی ؛ ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
زهرا کشاورز ؛ ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
سیده زهرا موسوی ؛ ۹ مرداد ۱۳۹۵
فاطمه سادات تهامی ؛ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
کلثوم پیامنی ؛ ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
محدثه آهنی امینه ؛ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
درباره خط
چگونه با خط هم‌کاری کنیم؟
دوستان خط
تماس با خط
طراح قالب : گلبرگ دانلود