نشریه خط

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

پیش ‌نهاد ویژه

توسط زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷

در آستانۀ جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۸، خانه طراحان انقلاب اسلامی با راه اندازی کمپین «با هم قهرمانیم» مجموعه پوسترهایی را با همین عنوان و با شعار «یک ملت، یک ضربان» طراحی و اجرا نموده و در سطح شهر به اکران در آورده است. هدف از راه اندازی این کمپین حمایت از تیم ملی فوتبال ایران و تأکید بر وحدت و انسجام ملی به عنوان یک عنصر پیشبرندۀ مهم است، که حاصل آن پیشرفت و پیروزی ایران و ایرانی در تمامی عرصه‌های ورزشی و غیر ورزشی می‌باشد. گفتنی است این روزها تعدادی از این آثار بر فراز بزرگ‌ترین دیوارنگارۀ کشور در میدان حضرت ولی‌عصر‌(عج) نیز به نمایش درآمده‌اند، تا بیش از پیش حال و هوای فوتبال را با چاشنی وحدت و همدلی همراه سازند. 

محمدرضا دوست محمدی، محمد شکیبا، سینا رعیت‌دوست، محمود آراسته‌نسب و محمد تقی‌پور از جمله طراحان و عوامل ساخت پوسترهای «با هم قهرمانیم» می‌باشند.

مینا مختارزاده ؛ ۲ مرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
زهره حاضری ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

لوازم آشپزخانه لیمون/ صنعت سازان

تاریخ نشر : شنبه / ۳۱ مرداد ۱۳۹۴

خلاقیت‌های کوچک در چیزهای کوچک، می‌تواند باعث تغییراتی بزرگ شود. تغییر در محصولات اطراف ما، شاید به چشم نیاید ولی به‌ اندازه‌ی خود، در زیبایی و راحتی زندگی افراد تأثیرگذار است. رنگ‌های شاد در لوازم آشپزخانه می‌تواند برای افراد خانواده و به خصوص بانوان که بیشتر با این محصولات سروکار دارند، لذت‌بخش باشد. شاید این نکته بی‌اهمیت به نظر برسد ولی در طولانی مدت و در روحیه‌ی کاربران تأثیرگذار خواهد بود.
پلاستیک‌ها علاوه بر سهولت در تولید و قیمت پایین، تنوع بالایی از رنگ‌های شاد را به کاربر عرضه می‌کند و این شاید بزرگ‌ترین خدمت این ماده ی غیرمحیط زیستی به انسان باشد.
شرکت صنعت سازان که محصولات خود را با نام تجاری لیمون به بازار عرضه کرده است، با بهره‌گیری از انعطاف‌پذیری بالای پلاستیک‌ها در رنگ و فرم، در کنار تولید با کیفیت و طراحی های جدید، محصولاتی زیبا و کاربردی را به بازار عرضه کرده است. به نظر می‌رسد این شرکت سعی دارد با نگاهی تازه به طراحی محصولات پلاستیکی آشپزخانه، آن‌ها را از محصولاتی کم‌اهمیت و ارزان‌قیمت ارتقا داده و تبدیل به محصولاتی تأثیرگذار کند.نگاهی که در بسیاری از رویکردهای طراحی مانند طراحی تجربه و احساس گرا می توان ردپای آن را جستجو کرد.
استفاده از رنگ‌های متنوع در کنار طراحی خوب جسارتی می‌خواهد که کمتر در تولید کنندگان به چشم می خورد. با تنوعی که پلاستیک‌ها در رنگ و طرح در اختیار طراحان قرار داده‌اند، هر گونه کاستی در این عرصه به طراحان و تولیدکنندگان این محصولات برمی‌گردد و نه محدودیت‌های ماده. مصرف‌کنندگان داخلی انتظار دارند، نگاه شرکت‌های دیگر تولید لوازم پلاستیکی نیز مانند این شرکت، تغییر کرده و محصولاتی با طراحی جذاب و کیفیت بالا را عرضه کنند.

درباره نویسنده
من "مینا مختارزاده" یکی از نویسندگان سایت خط هستم

نظرات  (۱)

با سلام میخواستم قیمت محصولات لیمون را بدونم ودرصورت مناسب بودن قیمت به صورت عمده بخرم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
کلثوم پیامنی ؛ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
زهرا اردکانی ؛ ۵ مهر ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
درباره خط
چگونه با خط هم‌کاری کنیم؟
دوستان خط
تماس با خط
طراح قالب : گلبرگ دانلود