نشریه خط

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

پیش ‌نهاد ویژه

توسط زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷

در آستانۀ جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۸، خانه طراحان انقلاب اسلامی با راه اندازی کمپین «با هم قهرمانیم» مجموعه پوسترهایی را با همین عنوان و با شعار «یک ملت، یک ضربان» طراحی و اجرا نموده و در سطح شهر به اکران در آورده است. هدف از راه اندازی این کمپین حمایت از تیم ملی فوتبال ایران و تأکید بر وحدت و انسجام ملی به عنوان یک عنصر پیشبرندۀ مهم است، که حاصل آن پیشرفت و پیروزی ایران و ایرانی در تمامی عرصه‌های ورزشی و غیر ورزشی می‌باشد. گفتنی است این روزها تعدادی از این آثار بر فراز بزرگ‌ترین دیوارنگارۀ کشور در میدان حضرت ولی‌عصر‌(عج) نیز به نمایش درآمده‌اند، تا بیش از پیش حال و هوای فوتبال را با چاشنی وحدت و همدلی همراه سازند. 

محمدرضا دوست محمدی، محمد شکیبا، سینا رعیت‌دوست، محمود آراسته‌نسب و محمد تقی‌پور از جمله طراحان و عوامل ساخت پوسترهای «با هم قهرمانیم» می‌باشند.

مینا مختارزاده ؛ ۲ مرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
زهره حاضری ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

تشکیل صنف انیمیشن

تاریخ نشر : شنبه / ۱۴ اسفند ۱۳۹۵

تشکیل صنوف در صنایع مختلف امکان حمایت از حقوق کارگران و دنبال کردن مطالبات کارفرمایان را به صورت رسمی، منظم و قانونی فراهم می کند. به تازگی با تلاش چند تن از فعالین انیمیشن و پیگیری چند ساله ی آنان صنف کارگران انیمیشن  فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است. تشکیل این صنف سبب شده است تا کارشناسان انیمیشن از تهیه کننده، کارگردان، نویسنده، انیماتور، طراح کانسپت، مدرسین انیمیشن و غیره گرد هم آیند و با برگزاری جلساتی منظم با تاریخچه ی تشکیل صنف در ایران، تعریف صنف، جایگاه صنف انیمیشن در ایران، فرصت های بالقوه ی ایجاد صنف، اساس نامه و برنامه های آتی آن به صورت کلی آشنا گردند. در نهایت اعضای هیات رییسه و بازرسین با برگزاری انتخابات مشخص شده اند. چنین اتفاقی اهمیت خاصی برای جامعه ی کوچک انیمیشن ایران دارد. چرا که قبل از این امنیت شغلی و تضمین حیات مشاغل مرتبط با انیمیشن معنایی نداشت. تا کنون  تامین کنندگان اصلی و سرمایه گذاران انیمیشن، سفارش دهندگان دولتی بوده اند  که مسلما با تغییر دولت ها نیز روندی یکنواخت و با ثبات وجود ندارد. امروز انیمیشن ایران به جایگاهی رسیده است که بتواند خود را به عنوان یک صنف بشناساند و به صورت مستقل به تامین نیازهای شغلی هنرمندان مرتبط با این حوزه بپردازد.
 برخی از کشورهای غربی سفارش های انیمیشن را در خارج از کشور خود دنبال می کنند و به عبارت دقیق تر تولیدات انیمیشن خود را برون سپاری می کنند. کشورهای دیگر هم با قیمتی پایین تر ولی با کیفیت بر سر جذب سفارش ها با هم رقابت می کنند. با پیشرفت نهادهایی مستقل مانند صنف انیمیشن، احتمال حضور انیمیشن ایران در بازارهای بین المللی بیشتر می گردد و تولید کنندگان داخلی تنها چشمشان به بازار داخلی نیست. حضور جدی انیمیشن ایران در بازارهای جهانی نتایجی چشم گیر خواهد داشت به صورتی که به جز کار آفرینی برای جوانان پویای این عرصه، زمینه ی آشنایی دیگر کشورها با فرهنگ بومی، اسلامی و ایرانی ایجاد می گردد.

animation




درباره نویسنده
من "سیده زهرا موسوی" یکی از نویسندگان سایت خط هستم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
کلثوم پیامنی ؛ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
زهرا اردکانی ؛ ۵ مهر ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
درباره خط
چگونه با خط هم‌کاری کنیم؟
دوستان خط
تماس با خط
طراح قالب : گلبرگ دانلود