« نمای سه رخ از پشت باید حالا برای بیشتر شما آشنا باشد. اگر از آن در نماهای بسته استفاده کنید، بیشتر شبیه نمایی می شود که آن را نمای از روی شانه(OTS) می نامند. دوربین از روی شانه بازیگر اصلی نگاه می کند و نقطه دید آن شبیه نقطه دید بازیگر است. دوربین (وبنابراین مخاطب) مستقیما همان چیزی می بیند که بازیگر می بیند. گرچه صورت بازیگر دیده نمی شود و از این رو از این زاویه نمی دانیم چه احساس یا فکری دارد، اما چون مخاطب از نقطه دید او شخصیت وارد نما شده است، ترغیب می شود به شکلی مستقیم تر به جای شخصیت فکر و احساس کند. این نوع نما را یک جورهایی می توان نمای عینی – ذهنی نامید، جایی که از زاویه ای معمولا خنثی یک نقطه ممتاز به دست می آورید.»
یکی از نکات مثبت کتاب به روز بودن مطالب بخصوص در رابطه با نماهاست. توضیح یکی از انواع نماهایی که در سینمای جدید بیشتر از سینمای کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرند، در پاراگراف فوق آمده است. کتاب دستور زبان نما یکی از جدیدترین کتاب های آموزشی حوزه سینماست که در سال گذشته توسط اتشارات ساقی و با ترجمه محمد گذرآبادی به چاپ رسید.