نشریه خط

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

پیش ‌نهاد ویژه

توسط زهرا اردکانی ؛ ۱۸ تیر ۱۳۹۶

در زمان کوتاهی پس از حوادث تروریستی تهران، ایران با حمله‌ موشکی به مواضع تروریست‌های تکفیری داعش در سوریه، قدرت موشکی خود را به رخ جهان کشید تا حامیان  عربی – صهیونیستی تروریسم شاهد گوشه‌ای از توان نظامی ایران باشند. در ادامۀ این حرکت غرورآفرین و بازتاب خبری گستردۀ آن در جهان، هنرمندان کشورمان نیز از هر طیف و جناحی، حمایت خود را به طرق گوناگون از این اقدام قدرت‌مندانه اعلام کردند. 

در همین راستا نهضت مردمی پوستر انقلاب نیز صد و بیست و سومین مجموعه پوستر خود را با عنوان «سیلی موشکی» که شامل 35 پوستر از 27 طراح و با موضوع حمله موشکی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران به داعش در منطقه دیرالزور سوریه است را منتشر نمود. گفتنی است این پوسترها قابلیت چاپ در ابعاد بزرگ را دارد و علاقه مندان و فعالان تشکل‌های مردمی می‌توانند این پوسترها را به صورت رایگان از سایت نهضت دانلود و در مجموعه های خود در معرض دید عموم قرار دهند.

محدثه آهنی امینه ؛ ۳ مرداد ۱۳۹۶
فاطمه سادات تهامی ؛ ۲۶ تیر ۱۳۹۶

برادرانِ حسینی / استودیو تارنگ

تاریخ نشر : يكشنبه / ۵ دی ۱۳۹۵

آجیل و خشکبار به منظور حفظ کامل خواص، نیاز به نگهداری صحیح دارند تا کیفیت محصول در مدت زمان معینی حفظ و مشتری با اطمینان بیشتری از آن استفاده نماید. این مهمی بود که مرحوم سیدحسین حسینی در زمان تأسیس فروشگاه آجیل و خشکبار، در سال ۱۳۴۲ در نظر داشت. به دنبال آن فرزندانِ او نیز ایده و نظرات یکسانی را پیشگرفته و با مدیریت مناسب دو شعبه فروشگاه در مشهد با عنوان "برادران حسینی" کار مرحوم پدر را پیگرفتند. این دو برادر در راستای تحقق و تداوم اهداف حرفه ای پدر تصمیم گرفتند با کانون تبلیغاتی خلاقیت وگرافیک تارنگ که تا آن زمان پروژه های موفق متعددی را طراحی و اجرا کرده بود، وارد همکاری شده و از این طریق زمینه ای را برای معرفی و بازاریابی محصولات خود فراهم کنند.دفتر طراحی تارنگ به عنوان مسئول امور تبلیغاتی و ترویجی این شرکت، در راستای جلب نظر مشتری، دو رویکرد اصلی را در جهت پیش برد کار خود انتخاب کرده که تعریف انواعی از قالب های تبلیغاتی در جهت ترویج عنوان تجاری، یکی از این راهکارها بوده است. این شرکت طراحی، تنها به طراحی بسته بندی کالای مورد نظر توجه نداشته و معرفی این محصولات را در اشکال مختلفی چون آگهی مطبوعاتی، طراحی تقویم دیواری و طراحی بیلبورد نیز مدنظر قرار داده است. اما رویکرد اصلی که در طراحی محصولات چشم گیر به نظر می رسد، توجه به ماهیت محصول و استفاده از پارامترهای هویت بخش می باشد. کانون تبلیغاتی تارنگ سعی کرده با کمک گرفتن از مواردی چون ترکیب رنگی شاخص و بهره گیری از طرح و نقش به کار رفته در هنر ایرانی، فضای خاطره انگیز و ماندگاری را برای مخاطب ترسیم نماید.. در نهایت می توان گفت تلاش موثر در دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری این پروژه سبب شده تا آجیل و خشکبار برادران حسینی به عنوان یکی از مطرح ترین نشان های تجاری برتر و محبوب در چند سال اخیر شناخته شده و جایگاه ویژه ای در میان مشتریان پیدا کند.

درباره نویسنده
من "محدثه آهنی امینه" یکی از نویسندگان سایت خط هستم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
فاطمه سادات تهامی ؛ ۲۶ تیر ۱۳۹۶
زهرا اردکانی ؛ ۹ تیر ۱۳۹۶
مرضیه اصلانی ؛ ۴ تیر ۱۳۹۶
فردین طهماسبی ؛ ۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۴ فروردين ۱۳۹۶
زهرا اردکانی ؛ ۴ بهمن ۱۳۹۵
درباره خط
چگونه با خط هم‌کاری کنیم؟
دوستان خط
تماس با خط
طراح قالب : گلبرگ دانلود