نشریه خط

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

پیش ‌نهاد ویژه

توسط زهرا کشاورز ؛ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
دی ماه سال 1393 برای مصاحبه به دفتر مجموعه اویلا می‌رود. رزومه‌ای از کارهای قبلی که بیشتر در حوزه مبلمان شهری و دکوراسیون داخلی‌ست به همراه دارد. رزومه‌ای که نمونه‌ای از سابقه فعالیت در حوزه بسته‌بندی در آن دیده نمی‌شود، اما خلاقیت و داشتن نگاه زیبایی شناسانه ویژگی‌هاییست که کمک می‌کند شرکت تمایل خود را نسبت به همکاری با مهدی شیدری دانشجوی ترم 3 ارشد طراحی صنعتی دانشگاه هنر؛ به عنوان اولین نیروی طراحی صنعتی خود اعلام نماید.
شروع همکاری بازطراحی یک محصول استراتژیک شرکت، یعنی بسته‌بندی روغن 1800 گرمی است. محصولی که همچون کارهای قبلی کپی‌برداری از نمونه‌های خارجی بود ولی شرکت تصمیم دارد با نیروی متخصص  طراحی کارهایی را وارد بازار نماید که انحصارا برای شرکت طراحی شده باشند. مهدی شیدری با دانشی که از دانشگاه و تجربه‌های قبلی خود دارد پروژه را با بررسی نمونه‌های موجود، محدودیت‌های طراحی،... و به واقع با فرآیندی آغاز می‌کند که شرکت نسبت به آن آشنایی ندارد ولی با آن همسو می‌شود.


زهرا اردکانی ؛ ۲۸ اسفند ۱۳۹۶

ما به کی رای می‌دیم / خانه طراحان انقلاب اسلامی

تاریخ نشر : شنبه / ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵

انتخاب، امری بدیهی و در عین حال دشوار است اما همه ما هر روز و همیشه با آن رو به رو بوده و هستیم. البته بعضی انتخاب‌ها دشوارتر و حساس‌تر از سایرین هستند، چرا که نتیجه آن در ابعاد وسیعی‌تری انعکاس می‌یابد. مثل انتخاب رئیس جمهور یا انتخاب نمایندگان مجلس و غیره. این‌ها انتخابات سرنوشت‌سازی هستند، که بهتر است به سادگی از کنارشان عبور نکنیم!
«خانه طراحان انقلاب اسلامی» با نزدیک شدن به زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی موشن گرافیک «ما به کی رأی می‌دیم» را تهیه و تولید نمود تا در فضایی غیر رسمی، به کمک تصاویر متحرک و به زبانی ساده و خودمانی معیارهای مهم و اساسی یک نماینده واقعی را برای جوانان بازگو نماید. به عبارتی با یک تیر دو نشان زد، چرا که با این اقدام هم جوانان را نسبت به وظیفه مهم و سرنوشت‌ساز‌شان آگاه ساخت و هم توجه نمایندگان را نسبت به مسئولیت مهم‌شان که همان امانت‌داری از آراء مردم است، جلب نمود. 
«ما به کی رأی می‌دیم» با تکنیک موشن گرافیک (گرافیک حرکتی) ساخته شده است . سازندگان آن کوشیده‌اند تا به کمک متحرک‌سازی تصاویر گرافیکی و همراه کردن آن‌ها با نریشن‌های جذاب و مهم، در مدت زمان کوتاه چهار دقیقه، به نقش اجرایی نمایندگان مردم بپردازند و تا حد امکان حوزه وظایف و فعالیت‌های مربوط به آن‌ها را به شکل تیتروار معرفی نمایند. گفتنی است موشن گرافیک مقوله‌اى ساده‌تر و به مراتب انتزاعى‌تر و مفهمومى‌تر از انیمیشن است و از این رو برای تبلیغات یا اطلاع رسانی درباره مسائل و موضوعات روز بسیار کاربردی است، چرا که نه تنها هزینه تولید، بلکه زمان تولید آن نیز بسیار کوتاه‌تر از پروژه‌های انیمیشنی است به همین علت در دنیای امروز ابزار مناسبی به جهت برقرای ارتباط و جذب مخاطب به حساب می‌آید. 

درباره نویسنده
من "زهرا اردکانی" یکی از نویسندگان سایت خط هستم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
زهرا اردکانی ؛ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
کلثوم پیامنی ؛ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
زهرا اردکانی ؛ ۵ مهر ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
فاطمه سادات تهامی ؛ ۲۶ تیر ۱۳۹۶
درباره خط
چگونه با خط هم‌کاری کنیم؟
دوستان خط
تماس با خط
طراح قالب : گلبرگ دانلود