نشریه خط

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

پیش ‌نهاد ویژه

توسط زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷

در آستانۀ جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۸، خانه طراحان انقلاب اسلامی با راه اندازی کمپین «با هم قهرمانیم» مجموعه پوسترهایی را با همین عنوان و با شعار «یک ملت، یک ضربان» طراحی و اجرا نموده و در سطح شهر به اکران در آورده است. هدف از راه اندازی این کمپین حمایت از تیم ملی فوتبال ایران و تأکید بر وحدت و انسجام ملی به عنوان یک عنصر پیشبرندۀ مهم است، که حاصل آن پیشرفت و پیروزی ایران و ایرانی در تمامی عرصه‌های ورزشی و غیر ورزشی می‌باشد. گفتنی است این روزها تعدادی از این آثار بر فراز بزرگ‌ترین دیوارنگارۀ کشور در میدان حضرت ولی‌عصر‌(عج) نیز به نمایش درآمده‌اند، تا بیش از پیش حال و هوای فوتبال را با چاشنی وحدت و همدلی همراه سازند. 

محمدرضا دوست محمدی، محمد شکیبا، سینا رعیت‌دوست، محمود آراسته‌نسب و محمد تقی‌پور از جمله طراحان و عوامل ساخت پوسترهای «با هم قهرمانیم» می‌باشند.

مینا مختارزاده ؛ ۲ مرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
زهره حاضری ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

مرزبان/ استودیو هفت سنگ

تاریخ نشر : سه شنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
مرزبان نام بازی موبایلی است که به تازگی امکان دانلود آن برای دستگاه های تلفن همراه فراهم شده است. این بازی توسط استودیوی بازی سازی هفت سنگ طراحی و تولید گشته. استودیو هفت سنگ در شهریور نود و چهار با گرد هم آمدن گروهی از دانش آموختگان دانشگاه بنیاد ملی بازی های رایانه ای تشکیل شد. این استودیو در حال حاضر به غیر از مرزبان بازی جدول چکاد را روانه بازار کرده و دو پروژه دیگر در سبک مسابقه ماشینی و سبک تفننی (casual) در دست ساخت دارد که مراحل پایانی تولید را طی می کنند. پروژه ساخت مرزبان از شهریور نود و چهار به صورت عملی آغاز شد.  می توان گفت که ساخت و تکمیل پروژه به صورت خالص تقریبا هفت ماه به طول انجامیده است.
مرزبان یک بازی سبک تیراندازی first person shooter است که به صورت رایگان با قابلیت پرداخت درون برنامه ای در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. بازی در حال حاضر به صورت رکوردی است اما به زودی پس از ارائه اولیه و در قالب به روز رسانی، علاوه بر اضافه شدن میدان های نبرد متنوع دیگر در بخش رکوردی، مد داستانی بازی شامل هشت مرحله متنوع و جذاب با game play حدودا هفتاد دقیقه نیز به بازی اضافه خواهد شد.
تمامی قسمت های این بازی شامل مدل های سه بعدی، تکسچرها، آرت های دوبعدی و مکانیک ها و... به صورت کامل توسط تیم تولید استودیو ساخته شده و از هیچ ابزار آماده ای استفاده نشده است. در این بازی، مکانیک های منحصر به فردی که پیش از این در بازی های سبک تیر اندازی بر روی موبایل حداقل در آثار ایرانی رایج نبوده، نظیر موشک های هدایت شونده، پشتیبانی حملات هوایی و توپخانه ای، وجود دارد. همچنین قابلیت هدف گیری نیمه اتوماتیک و وجود همرزمانی که توسط هوش مصنوعی کنترل شده و به بازیکن در میدان نبرد کمک می کنند از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این بازی سبک تیراندازی است. بازیکن در طول بازی می تواند با کمک امتیازاتی که کسب می کند اقدام به ارتقای اسلحه ها، خرید و بهبود دیگر امکانات خود نماید.


درباره نویسنده
من "سیده زهرا موسوی" یکی از نویسندگان سایت خط هستم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
کلثوم پیامنی ؛ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
زهرا اردکانی ؛ ۵ مهر ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
درباره خط
چگونه با خط هم‌کاری کنیم؟
دوستان خط
تماس با خط
طراح قالب : گلبرگ دانلود