نشریه خط

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

پیش ‌نهاد ویژه

توسط زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷

در آستانۀ جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۸، خانه طراحان انقلاب اسلامی با راه اندازی کمپین «با هم قهرمانیم» مجموعه پوسترهایی را با همین عنوان و با شعار «یک ملت، یک ضربان» طراحی و اجرا نموده و در سطح شهر به اکران در آورده است. هدف از راه اندازی این کمپین حمایت از تیم ملی فوتبال ایران و تأکید بر وحدت و انسجام ملی به عنوان یک عنصر پیشبرندۀ مهم است، که حاصل آن پیشرفت و پیروزی ایران و ایرانی در تمامی عرصه‌های ورزشی و غیر ورزشی می‌باشد. گفتنی است این روزها تعدادی از این آثار بر فراز بزرگ‌ترین دیوارنگارۀ کشور در میدان حضرت ولی‌عصر‌(عج) نیز به نمایش درآمده‌اند، تا بیش از پیش حال و هوای فوتبال را با چاشنی وحدت و همدلی همراه سازند. 

محمدرضا دوست محمدی، محمد شکیبا، سینا رعیت‌دوست، محمود آراسته‌نسب و محمد تقی‌پور از جمله طراحان و عوامل ساخت پوسترهای «با هم قهرمانیم» می‌باشند.

مینا مختارزاده ؛ ۲ مرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
زهره حاضری ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

چراغ مطالعه / مصطفی آروند

تاریخ نشر : چهارشنبه / ۱۹ فروردين ۱۳۹۴
چراغ مطالعه‌ی مصطفی  آروند  نگاهی نو به طراحی چراغ را  با بهره گرفتن از تکنولوژی‌های روز پدید آورده است.
طراحی فرمی  این چراغ مطالعه، مینیمال و درعین‌حال فنی و پیچیده است و قابلیت ساخت و تولید انبوه نیز در آن وجود دارد. این محصول با توجه به فرم و نوع قرارگیری منبع نوری در آن، از راندمان نوری بالا و منطبق با محیط برخوردار است.  همین‌طور به جهت الهام گرفتن از فرم صدف‌های دریایی در پوسته داخلی محصول، یکنواختی جریان الکتریسیته به حداکثر رسیده و توان خروجی با کمترین وات مصرفی به 93 درصد لومن رسیده است. منابع نوری O-LED همانند یک منبع نوری LED معمولی عمل می‌کند؛ اما بین آند و کاتد، دولایه از ترکیبات نیمه‌هادی ارگانیک وجود دارد. با این فنّاوری  می‌توان نوری بسیار شبیه نور خورشید تولید کرد که مصرف آن‌ها نیز کمتر است. مشکل خنک‌سازی نیز در منبع O-LED با وسیع کردن سطح برطرف شده است. از ویژگی‌های بارز آن نیز دوام آن‌هاست این صفحه‌ها در مقابل ضربه، خراشیدگی، فرورفتگی بسیار مقاوم‌اند و امکان شکستگی در آن‌ها بسیار ناچیز است.
چالش اصلی طراح که همان گردش دورانی منابع نور O-LED یکنواخت در دو سطح بالا و پایین محصول به‌طور پیوسته بوده است منجر به جلب‌توجه داوران و دانشمندان متخصص رویداد A Design Award 2013-2014 گردیده و طرح مذکور را از میان هزاران طرح قابل‌بررسی حائز رتبه برگزیده نموده است و درنهایت منجر به ارتقای رتبه جهانی ایران در این رویداد بزرگ طراحی از عدد 38 به عدد 20 و قرارگیری ایران بالاتر از کشورهای هلند، استرالیا و فرانسه شده است. این محصول به‌زودی توسط یکی از شرکت‌های داخلی تولید خواهد شد.

درباره نویسنده
من "مینا مختارزاده" یکی از نویسندگان سایت خط هستم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
کلثوم پیامنی ؛ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
زهرا اردکانی ؛ ۵ مهر ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
درباره خط
چگونه با خط هم‌کاری کنیم؟
دوستان خط
تماس با خط
طراح قالب : گلبرگ دانلود