نشریه خط

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

پیش ‌نهاد ویژه

توسط زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷

در آستانۀ جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۸، خانه طراحان انقلاب اسلامی با راه اندازی کمپین «با هم قهرمانیم» مجموعه پوسترهایی را با همین عنوان و با شعار «یک ملت، یک ضربان» طراحی و اجرا نموده و در سطح شهر به اکران در آورده است. هدف از راه اندازی این کمپین حمایت از تیم ملی فوتبال ایران و تأکید بر وحدت و انسجام ملی به عنوان یک عنصر پیشبرندۀ مهم است، که حاصل آن پیشرفت و پیروزی ایران و ایرانی در تمامی عرصه‌های ورزشی و غیر ورزشی می‌باشد. گفتنی است این روزها تعدادی از این آثار بر فراز بزرگ‌ترین دیوارنگارۀ کشور در میدان حضرت ولی‌عصر‌(عج) نیز به نمایش درآمده‌اند، تا بیش از پیش حال و هوای فوتبال را با چاشنی وحدت و همدلی همراه سازند. 

محمدرضا دوست محمدی، محمد شکیبا، سینا رعیت‌دوست، محمود آراسته‌نسب و محمد تقی‌پور از جمله طراحان و عوامل ساخت پوسترهای «با هم قهرمانیم» می‌باشند.

مینا مختارزاده ؛ ۲ مرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
زهره حاضری ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

جلوه طراحی در زیورآلات کیا گالری

تاریخ نشر : يكشنبه / ۲۶ دی ۱۳۹۵

از گذشته تا به امروز مهم‌ترین و ارزشمندترین زیور زنان از جنس طلا بوده؛ زیرا نه تنها از جنبه تزئینی برخوردار است بلکه نوعی سرمایه‌گذاری بلند مدت نیز به حساب می‌آید. با این حال امروزه سلیقه نسل جوان به سمت طلا و جواهراتی رفته که از طراحی زیبا و به روزی برخوردار می‌باشند. 

در این میان یافتن زیورآلاتی زیبا و در عین حال سبُک، کار آسانی نیست، چرا که مقوله طراحی و ساخت جواهر اگر چه به شکل آکادمیک زیر مجموعه طراحی صنعتی و حتی صنایع دستی است؛ اما در بازار، این حرفه بیشتر به شکل سنتی دنبال می‌شود و فضای چندانی برای ورود و حضور جوانان طراح وجود ندارد. 

از این رو امید کیا، با شناسایی خلاء موجود در بازار طلا و جواهر، پس از کسب آموزش‌ها و مهارت‌های لازم و گذراندن دوره‌های طراحی جواهر، سنگ‌شناسی و جواهرشناسی، در سال ۱۳۸۶ اقدام به تأسیس برند کیاگالری نمود. 

یکی از دلایل موفقیت طرح‌های کیا گالری، تلفیق طرح‌های سنتی با مدرن است به طوری‌که می‌تواند با گستره سلایق نسل امروز ارتباط برقرار نماید. ویژگی دیگر محصولات کیا گالری سبُکی و قیمت پایین آن است که خرید این زیورآلات را برای جوانان آسان می‌سازد. همچنین این برند از تلفیق طلا با چرم و سنگ‌های زینتی طرح‌های متنوعی را پدید آورده، که نسل جوان را بیشتر به استفاده از این محصولات ترغیب می‌نماید

گفتنی است برند گیا کالری به طور رسمی ثبت گردیده و تقریباً اولین برند طلا و جواهر ایران محسوب می‌شود، که خدمات ویژه‌ای هم‌چون گارانتی و تعمیر رایگان جواهرات را نیز به مشتریان خود ارایه می‌دهد. این مسئله در کنار طراحی جواهرات زیبا و سبُک، موجب استقبال گسترده مردم شده است. به طوری‌که برای خرید از شعب کیا گالری باید انتظار ایستادن در یک صف طولانی را داشت.

درباره نویسنده
من "زهرا اردکانی" یکی از نویسندگان سایت خط هستم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
کلثوم پیامنی ؛ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
زهرا اردکانی ؛ ۵ مهر ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
درباره خط
چگونه با خط هم‌کاری کنیم؟
دوستان خط
تماس با خط
طراح قالب : گلبرگ دانلود