نشریه خط

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

پیش ‌نهاد ویژه

توسط زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷

در آستانۀ جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۸، خانه طراحان انقلاب اسلامی با راه اندازی کمپین «با هم قهرمانیم» مجموعه پوسترهایی را با همین عنوان و با شعار «یک ملت، یک ضربان» طراحی و اجرا نموده و در سطح شهر به اکران در آورده است. هدف از راه اندازی این کمپین حمایت از تیم ملی فوتبال ایران و تأکید بر وحدت و انسجام ملی به عنوان یک عنصر پیشبرندۀ مهم است، که حاصل آن پیشرفت و پیروزی ایران و ایرانی در تمامی عرصه‌های ورزشی و غیر ورزشی می‌باشد. گفتنی است این روزها تعدادی از این آثار بر فراز بزرگ‌ترین دیوارنگارۀ کشور در میدان حضرت ولی‌عصر‌(عج) نیز به نمایش درآمده‌اند، تا بیش از پیش حال و هوای فوتبال را با چاشنی وحدت و همدلی همراه سازند. 

محمدرضا دوست محمدی، محمد شکیبا، سینا رعیت‌دوست، محمود آراسته‌نسب و محمد تقی‌پور از جمله طراحان و عوامل ساخت پوسترهای «با هم قهرمانیم» می‌باشند.

مینا مختارزاده ؛ ۲ مرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
زهره حاضری ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

مجتبی حیدری عکاسی است متعهد  که پیشتر با او در قالب عکس‌هایش از مناطق محروم و پیاده روی اربعین آشنا شدیم .او در برهه زمانی دهه فجر اقدام به برگزاری نمایشگاهی آنلاین در صفحه اینستاگرامش نموده است. هرشب راس ساعت بیست ویک و سی دقیقه شاهد گزارشی تصویری  حامل داستانی از زندگی افراد کارآفرین در صفحه اجتماعی شخصی وی هستیم. این زنان و مردان نمونه و مصداق عملی توصیه رهبری و نامگذاری سال ۱۳۹۶ به اقتصاد مقاومتی هستنند. این افراد با سرمایه‌های اندک شروع به فعالیتی اقتصادی کرده‌اند و اکنون پس از چند سال علاوه بر رفع مشکلات اقتصادی خانواده‌شان، موجب ایجاد اشتغال و کسب درآمدهای بیشتری شده‌اند.
در این نمایشگاه محصول ۳ سال عکاسی مستند مجتبی حیدری از کارآفرینان برگزیده در حوزه اقتصاد خرد به نمایش در می‌آید.
مجتبی حیدری مدت‌هاست که به صورت تخصصی به تهیه مستند و قصه زندگی فعالان اقتصاد مقاومتی مشغول است.
داستانهای سبزی مادر، طلای سرخ خمین، اویس، مروارید آذربایجان، کیمیاگری چوب، تو بباف زندگی را، و... عناوین مجموعه عکس‌هایی هستند که در طی این چند شب در صفحه اینستاگرام مجتبی حیدری به نمایش گذاشته شده‌اند که همگی نشانه همت و تلاش افرادی است که بر وجود معضل بیکاری و فقر غلبه کرده اند.
هر مجموعه شامل یک فیلم کوتاه از کارآفرین در محیط کار نیز هست بعلاوه شرح داستان زندگی این کارآفرینان به زبان عکاس در صفحه منتشر شده است. عکاس تنها به یک بعد زندگی این افراد نپرداخته بلکه همچون یک میهمان صمیمی وارد محیط خانه و خانواده فرد شده و نشان می‌دهد این تفکر و سبک زندگی از دل چه نوع زندگی برخاسته است و در چه محملی به ثمر نشسته است. اگرچه افراد کارآفرین معمولا از نیروی کارافراد خانواده بدلایل زیادی استفاده می‌کنند و شکل‌گیری چنین جریانهای اقتصادی مولدی بدون یاری و همفکری افراد نزدیک معمولا میسر نیست.
برخی از عکس‌های هر مجموعه پا را ازعکس‌های صرفاْ گزارشی فراتر نهاده و  تک عکس‌های زیبایی سوای از مجموعه هستند. توانایی عکاس را پیشتر در گرفتن عکسهای مستند زیبا در مجموعه های پیاده روی اربعین و ... دیده‌ایم.

 

 

درباره نویسنده
من "کلثوم پیامنی" یکی از نویسندگان سایت خط هستم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
کلثوم پیامنی ؛ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
زهرا اردکانی ؛ ۵ مهر ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
درباره خط
چگونه با خط هم‌کاری کنیم؟
دوستان خط
تماس با خط
طراح قالب : گلبرگ دانلود