نشریه خط

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

پیش ‌نهاد ویژه

توسط زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷

در آستانۀ جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۸، خانه طراحان انقلاب اسلامی با راه اندازی کمپین «با هم قهرمانیم» مجموعه پوسترهایی را با همین عنوان و با شعار «یک ملت، یک ضربان» طراحی و اجرا نموده و در سطح شهر به اکران در آورده است. هدف از راه اندازی این کمپین حمایت از تیم ملی فوتبال ایران و تأکید بر وحدت و انسجام ملی به عنوان یک عنصر پیشبرندۀ مهم است، که حاصل آن پیشرفت و پیروزی ایران و ایرانی در تمامی عرصه‌های ورزشی و غیر ورزشی می‌باشد. گفتنی است این روزها تعدادی از این آثار بر فراز بزرگ‌ترین دیوارنگارۀ کشور در میدان حضرت ولی‌عصر‌(عج) نیز به نمایش درآمده‌اند، تا بیش از پیش حال و هوای فوتبال را با چاشنی وحدت و همدلی همراه سازند. 

محمدرضا دوست محمدی، محمد شکیبا، سینا رعیت‌دوست، محمود آراسته‌نسب و محمد تقی‌پور از جمله طراحان و عوامل ساخت پوسترهای «با هم قهرمانیم» می‌باشند.

مینا مختارزاده ؛ ۲ مرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
زهره حاضری ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

هفتمین جشنواره تجسمی فجر / نقاشی

تاریخ نشر : سه شنبه / ۲۶ اسفند ۱۳۹۳

هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، امسال به گونه ای کاملا متفاوت با دوره های پیشین، یعنی بدون فراخوان و بخش رقابتی و به عنوان مروری بر آثار تجسمی بعد از انقلاب، برگزار شد. این رویکرد تازه، مدت نسبتا کوتاهی پیش از آغاز جشنواره و در حالی اعلام شد که دبیر جشنواره هنوز مشخص نشده بود؛ از این رو شاید بتوان احتمال داد که یکی از دلایل اتخاذ چنین رویکردی به دلیل بی نظمی های پشت پردۀ برگزاری جشنواره بوده است.
نکته قابل تأمل جشنواره امسال، بویژه در بخش نقاشی، کیفیت نامناسب و خلاف انتظار بعضی آثار بود. از آنجا که تعداد آثار نقاشی به نمایش درآمده به عنوان برگزیدۀ آثار حدود سی-چهل سال گذشته در مقایسه با حجم آثار با کیفیت تولید شدۀ این سال ها بسیار اندک بود، این انتظار می رفت که آثار، واقعا زبده گزینی شده و در سطح عالی باشند؛ چنانکه ادعای برگزارکنندگان جشنواره نیز ارائۀ منتخبی از آثار برتر بوده است، با چنین نگاهی وجود برخی آثار به نمایش درآمده را حقیقتا می توان نقض غرض دانست.

درباره نویسنده
من "کوثر سعادت" یکی از نویسندگان سایت خط هستم

نظرات  (۱)

سلام. با تشکر از شما. ای کاش موارد مشخصی رو از نقاط ضعف مجموع کارها نام می بردید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
کلثوم پیامنی ؛ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
زهرا اردکانی ؛ ۵ مهر ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
درباره خط
چگونه با خط هم‌کاری کنیم؟
دوستان خط
تماس با خط
طراح قالب : گلبرگ دانلود