نشریه خط

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

پیش ‌نهاد ویژه

توسط زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷

در آستانۀ جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۸، خانه طراحان انقلاب اسلامی با راه اندازی کمپین «با هم قهرمانیم» مجموعه پوسترهایی را با همین عنوان و با شعار «یک ملت، یک ضربان» طراحی و اجرا نموده و در سطح شهر به اکران در آورده است. هدف از راه اندازی این کمپین حمایت از تیم ملی فوتبال ایران و تأکید بر وحدت و انسجام ملی به عنوان یک عنصر پیشبرندۀ مهم است، که حاصل آن پیشرفت و پیروزی ایران و ایرانی در تمامی عرصه‌های ورزشی و غیر ورزشی می‌باشد. گفتنی است این روزها تعدادی از این آثار بر فراز بزرگ‌ترین دیوارنگارۀ کشور در میدان حضرت ولی‌عصر‌(عج) نیز به نمایش درآمده‌اند، تا بیش از پیش حال و هوای فوتبال را با چاشنی وحدت و همدلی همراه سازند. 

محمدرضا دوست محمدی، محمد شکیبا، سینا رعیت‌دوست، محمود آراسته‌نسب و محمد تقی‌پور از جمله طراحان و عوامل ساخت پوسترهای «با هم قهرمانیم» می‌باشند.

مینا مختارزاده ؛ ۲ مرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
زهره حاضری ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

اهمیت به روند طراحی / تبلیغ روغن لادن

تاریخ نشر : سه شنبه / ۱۷ شهریور ۱۳۹۴

بسته‌بندی خوب، نشان‌دهنده‌ی احترام یک شرکت به مخاطبان خود است.
بسته‌بندی از میان صدها عاملِ جذب مخاطب به کالا، در اولین مراحل ارزیابی آن قرار می‌گیرد. مخاطب پیش از بررسی کیفیت خودِ محصول ، با دیدن یک بسته‌بندی خوب و حرفه‌ای، نسبت به محصول قضاوت می‌کند. بسته‌بندی که ویژگی های زیبایی و جذابیت در فرم و رنگ را باقابلیت استفاده و ارگونومی مناسب، توأمان داشته باشد. بسیاری از مواقع یک بسته‌بندی ضعیف می‌تواند بر کیفیت محصول نیز تأثیر مخرب بگذارد. هرچه کاربر به بسته‌بندی محصول بیشتر اهمیت دهد و از خرید انواع بی‌کیفیت آن خودداری کند، شرکت‌ها نیز بیشتر به طراحی بسته‌بندی محصولاتشان اهمیت می‌دهند؛ بنابراین نیاز به حساس کردن مخاطبان به این موضوع بخصوص در ایران وجود دارد.
در تبلیغ روغن لادن به این نکته توجه شده است و با تصاویری خوب و نسبتاً حرفه‌ای، به روند طراحی یک بسته‌بندی و معیارهای مورد توجه در آن پرداخته که می‌تواند علاوه بر جذابیت تبلیغات باعث افزایش دقت مخاطب و توجه او به اهمیت بسته‌بندی شود. در ای نوع تبلیغات، توجه به ساده کردن مطالب موردنظر و بیان کاملاً تصویری آن‌ها اهمیت زیادی دارد. نکته‌ای که در این تیزر، رعایت شده است. پس‌زمینه‌ی توسی و بدون تنوع رنگ آن، توجه مخاطب را به نکته‌ی اصلی جلب می‌کند. این نکته درعین‌حال می‌توانست باعث کم شدن جذابیت تبلیغ شود که با اضافه کردن تصاویر متحرک طراحی های خطی  و حرکت‌های نمایشی آن، این نقطه‌ضعف را پوشش داده است.فیلم های تبلیغاتی  از این دست علاوه بر این که می‌توانند باعث افزایش آگاهی و سطح زیبایی‌شناسی مخاطبان شود و نگاه او را به این مسئله دقیق‌تر کند، ارزشمندی طراحی بسته‌بندی را بخصوص در سطح کالاهای روزمره بالا می‌برد.

درباره نویسنده
من "مینا مختارزاده" یکی از نویسندگان سایت خط هستم

نظرات  (۱)

فقط با دیدن این تبلیغ آدم احساس می‌کنه طراحا آدمای خسته‌ای هستن!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
کلثوم پیامنی ؛ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
زهرا اردکانی ؛ ۵ مهر ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
درباره خط
چگونه با خط هم‌کاری کنیم؟
دوستان خط
تماس با خط
طراح قالب : گلبرگ دانلود