نشریه خط

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

پیش ‌نهاد ویژه

توسط زهرا ذوعلم ؛ ۱۵ آذر ۱۳۹۵

چند روزی است پوستر یازدهمین دوسالانه بین المللى کاریکاتور تهران رونمایى شده. این پوستر توسط طراح پوسترهای سال های قبل این دوسالانه، سید حسن موسی زاده اجرا شده. موسی زاده در این پوستر سعی کرده با توجه به مفهوم دوسالانه که کاریکاتور است، فضای کلی اثر را کارتونی و غیر رسمی طراحی کند. بازی با عدد یازده( که در پوستر سال های قبل هم عمدتا با عدد بازی شده بود) و شبیه کردن آن به چهره ای دوست داشتنی با قرار دادن دو چشم برای این عدد از جمله کارهایی است که ظاهر پوستر را با مضمون آن هماهنگ می کند. موسی زاده در این اثر بیشتراز رنگ های گرم استفاده کرده و با لکه گذاری رنگ های سرد و خنثی، علاوه بر متعادل کردن وزن رنگ ها، به مخاطب کمک کرده که چشمش راحت تر و بهتر در کل اثر بچرخد.

سید حسن موسی زاده متولد سال ۱۳۵۱ است و کارشناسی اش را در رشته ی گرافیک از دانشکده ی هنرهای زیبا دانشگاه تهران اخذ کرده. وی طراح بسیاری از پوستر های دیده شده است.

یازدهمین دوسالانه بین المللى کاریکاتور تهران قرار است در سه بخش‌ کارتون موضوعی با محور «ایمنی و امنیت»، کارتون با موضوع آزاد و کاریکاتور چهره، با محور افراد مشهور دنیا اعم از بازیگر، ورزشکار، سیاستمدار و... برگزار شود. علاقه مندان به شرکت در این رویداد مهم می توانند تا ۳۱ فروردین سال ۱۳۹۶ آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

زهرا اردکانی ؛ ۱۵ آذر ۱۳۹۵
سیده زهرا موسوی ؛ ۱۴ آذر ۱۳۹۵
زهرا اردکانی ؛ ۱۴ آذر ۱۳۹۵
زهره حاضری ؛ ۱۴ آذر ۱۳۹۵

کمپین "من‌ حجاب‌ را دوست‌ دارم" / حسن حبیب‌زاده

تاریخ نشر : شنبه / ۲۹ فروردين ۱۳۹۴

همیشه بار اصلی فرهنگ بر دوش دولت نیست. همه ما اگر نگرانی نسبت به مسائل فرهنگی جامعه خودمان داریم؛ باید برای آن قدمی پیش بگذاریم. گروه‌های خودجوش و کمپین‌ها، محیط‌هایی مناسبی هستند، برای بروز چنین فعالیت‌هایی. "من حجاب را دوست دارم" تابستان امسال با ایده یک جریان فرهنگی در سطح کوچکی از جامعه شروع به فعالیت‌کرد و جدا از اینکه در این کمپین، عبارت "من حجاب را دوست دارم" چقدر می‌تواند در مقوله حجاب تاثیر‌گذار باشد، در اندک زمانی توانست ایده خود را به تولید محصول برساند. خوانایی، در عین حال نوآوری درطراحی نشانه و حروف نوشتاری(تایپوگرافی) امور تبلیغاتی این چنینی اهمیت ویژه‌ای دارد. تا جایی که کمپین و محصول مورد نظر را در بین انواع  تبلیغات رنگارنگ دیگر شاخص می‌کند. اینجاست که کار طراح دشوارتر می‌شود. "محمد رضا چیت‌ساز" طراح گرافیک این کمپین توانسته نشانه‌ای شسته و رفته و قابل قبول ارائه دهد. اما در کنار این‌ها متنوع نبودن محصولات نکته‌ای است که شاید باعث عدم ماندگاری این کمپین باشد.

درباره نویسنده
من "سارا شمعی" یکی از نویسندگان سایت خط هستم

نظرات  (۶)

ممنون خیلی خوب بود :)
سلام
اگه می خوای از وبلاگت پول در بیاری و این همه زحمتت به هدر نره یه سر به وبلاگ زیر بزن
http://earn-money.blog.ir
۳۰ فروردين ۹۴ ، ۱۸:۵۷ علی احمدی فریدنی
با سلام سایتتان خوب بود، از بخشهای کلامی سایت ماهم می توانید استفاده کیند.
پاسخ:
ممنون از لطف‌تون
با وجود این که اینگونه کارها تحسین برانگیزه و از دل سوزی و حس مسئولیت پذیری آدمها سرچشمه میگیره ولی من به شخصه هیچ موقع حاضر نمی شوم این پیکسل ها رو به لباس هام بزنم!!
آفرین داداش.ازاین خیلی خوشم اومد.
من که عااااشق این پیکسلام مانا جان.حاضرم یکی رو پیشونیمم بچسبونم.آخه آدم باید اعتماد به نفس داشته باشه و به اعتقاداتش افتخار کنه.
به نظرم ایده ی خوبی هست...ممنون که به این موضوع پرداختید...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
زهرا اردکانی ؛ ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
زهرا کشاورز ؛ ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
سیده زهرا موسوی ؛ ۹ مرداد ۱۳۹۵
فاطمه سادات تهامی ؛ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
کلثوم پیامنی ؛ ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
محدثه آهنی امینه ؛ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
درباره خط
چگونه با خط هم‌کاری کنیم؟
دوستان خط
تماس با خط
طراح قالب : گلبرگ دانلود