لوگوتایپ به لوگوهایی اطلاق میشود که برای طراحی آنها، به جای استفاده از نشانهای تصویری و مفاهیم انتزاعی از حروف و اعداد استفاده میکنیم. شاید یکی از دلایل اهمیت یافتن لوگوتایپها در سیر تاریخی طراحی لوگو، ساده و خواناتر بودن آنها نسبت به نشانههای مرسوم است. مصطفی برجی از جمله گرافیستهایی است که بیشتر لوگوهایش را با تکنیک لوگوتایپ طراحی کرده و گاهی آنها را با نشان و اشکال هندسی نیز همراه میکند. لوگوتایپهای برجی تنوع زیادی دارند به شکلی که گاهی در یک نشان واحد، از دو نوع تایپ متفاوت استفاده شده و در بعضی از آنها وحدت کار را خدشهدار کرده است. به نظر میآید او در کارهایش سعی در عدم تداخل حروف با استفاده از چینشها و فونتهای متنوع دارد، تکنیکی که اگرچه ظاهر کار را ابتداییتر میکند، اما تاثیر مثبتی در خواناتر شدن لوگوها خواهد داشت.