نشریه خط

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

پیش ‌نهاد ویژه

توسط زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷

در آستانۀ جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۸، خانه طراحان انقلاب اسلامی با راه اندازی کمپین «با هم قهرمانیم» مجموعه پوسترهایی را با همین عنوان و با شعار «یک ملت، یک ضربان» طراحی و اجرا نموده و در سطح شهر به اکران در آورده است. هدف از راه اندازی این کمپین حمایت از تیم ملی فوتبال ایران و تأکید بر وحدت و انسجام ملی به عنوان یک عنصر پیشبرندۀ مهم است، که حاصل آن پیشرفت و پیروزی ایران و ایرانی در تمامی عرصه‌های ورزشی و غیر ورزشی می‌باشد. گفتنی است این روزها تعدادی از این آثار بر فراز بزرگ‌ترین دیوارنگارۀ کشور در میدان حضرت ولی‌عصر‌(عج) نیز به نمایش درآمده‌اند، تا بیش از پیش حال و هوای فوتبال را با چاشنی وحدت و همدلی همراه سازند. 

محمدرضا دوست محمدی، محمد شکیبا، سینا رعیت‌دوست، محمود آراسته‌نسب و محمد تقی‌پور از جمله طراحان و عوامل ساخت پوسترهای «با هم قهرمانیم» می‌باشند.

مینا مختارزاده ؛ ۲ مرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
زهره حاضری ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

کسب و کار و طراحی در ایران / شرکت هیرا

تاریخ نشر : شنبه / ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
شنیدن تجربیات موفق طراحی و درآمدزایی، از زبان فعالان حرفه ای طراحی صنعتی می تواند نقطه قوت و انگیزه بخشی برای دانشجویان در کنار تحصیل شان باشد. شرکت "هیرا طرح آریا" در راستای انتقال تجربیات خود برای دانشجویان دانشگاه الزهرا، سمیناری با عنوان "تجربه ای پیرامون طراحی و کسب و کار در ایران" برگزار کرد. سمیناری که با استقبال دانشجویان به خوبی برگزار شد.
هادی جواهری مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت هیرا با ارائه ی چگونگی دریافت سفارش کار از ذی نفعان، نحوه برخورد با کارفرمایان، چگونگی ارتباط با مدیران، مشکلات اجرای پروژه های مختلف، و...فضایی واقعی از دنیای کسب و کار را به تصویر کشیدند. فضایی که به واقع دانشجویان هرگز در محیط آموزشی نسبت به آن آگاهی نخواهند یافت. آنچه در ارائه ایشان قابل توجه بود، انتقال تجربیات موفق و شکست خورده تیم شان در قالب پروژه های مختلف با شرایط متفاوت نسبت به دیگری بود. همچنین هادی جواهری بر لزوم انجام پروژه های دانشگاه به صورت تیمی اشاره داشتند و تمرین کار گروهی را برای موفقیت در دنیای واقعی کسب و کار ضروری دانستند. آگاهی نسبت به قوانین حقوقی، تلاش بسیار و ناامید نشدن از دیگر تذکرات ایشان به دانشجویان بود.
در ادامه سخنان هادی جواهری، حنانه حاجی سید جوادی به عنوان طراح بسیاری از پروژه های ارائه شده در سمینار و عضو هیئت مدیره شرکت هیرا، به سخنرانی پرداختند. ایشان تاکید داشتند برای موفقیت در طراحی باید وارد پروژه های واقعی شد؛ پروژه هایی که نیاز است زبان کارفرما را درک کرد. حنانه حاجی سید جوادی می گوید هنگام گفت و گو با کارفرما تنها از زیبایی طراحی خود صحبت نکنید؛ بلکه سعی کنید از زاویه چگونگی دریافت سهم بیشتر از بازار و مزایای اقتصادی اثر خود مسئله را مطرح کنید. تاکید ایشان بر شناخت "دیزاین بریف" در برخورد با پروژه و کارفرما، همچنین تلاش در راستای به روز بودن می تواند قابل توجه باشد.









درباره نویسنده
من "زهرا کشاورز" یکی از نویسندگان سایت خط هستم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
کلثوم پیامنی ؛ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
زهرا اردکانی ؛ ۵ مهر ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
درباره خط
چگونه با خط هم‌کاری کنیم؟
دوستان خط
تماس با خط
طراح قالب : گلبرگ دانلود