نشریه خط

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

پیش ‌نهاد ویژه

توسط زهرا کشاورز ؛ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
دی ماه سال 1393 برای مصاحبه به دفتر مجموعه اویلا می‌رود. رزومه‌ای از کارهای قبلی که بیشتر در حوزه مبلمان شهری و دکوراسیون داخلی‌ست به همراه دارد. رزومه‌ای که نمونه‌ای از سابقه فعالیت در حوزه بسته‌بندی در آن دیده نمی‌شود، اما خلاقیت و داشتن نگاه زیبایی شناسانه ویژگی‌هاییست که کمک می‌کند شرکت تمایل خود را نسبت به همکاری با مهدی شیدری دانشجوی ترم 3 ارشد طراحی صنعتی دانشگاه هنر؛ به عنوان اولین نیروی طراحی صنعتی خود اعلام نماید.
شروع همکاری بازطراحی یک محصول استراتژیک شرکت، یعنی بسته‌بندی روغن 1800 گرمی است. محصولی که همچون کارهای قبلی کپی‌برداری از نمونه‌های خارجی بود ولی شرکت تصمیم دارد با نیروی متخصص  طراحی کارهایی را وارد بازار نماید که انحصارا برای شرکت طراحی شده باشند. مهدی شیدری با دانشی که از دانشگاه و تجربه‌های قبلی خود دارد پروژه را با بررسی نمونه‌های موجود، محدودیت‌های طراحی،... و به واقع با فرآیندی آغاز می‌کند که شرکت نسبت به آن آشنایی ندارد ولی با آن همسو می‌شود.


زهرا اردکانی ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
زهره حاضری ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

درختان صورتی، خورشید آبی، دریای سبز / توباچی

تاریخ نشر : سه شنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۹۵

توباچی پیش‌تر از این که یادآور نام یک محصول باشد، شبیه یک سوال است. تو با چی؟

یک سوال وسوسه برانگیز برای انسان مصرف‌گرای قرن بیست و یک؛ که او را مجبور می‌سازد تا دنباله این اسم عجیب و غریب را بگیرد و پوسترهای خوش آب و رنگش را با آن تصویرسازی‌های خیال‌انگیز دنبال نماید. 

«توباچی» در واقع برندی است که با تکیه بر تولید مجموعه‌ای از اسنک‌های نوآورانه، با ترکیباتی سالم، خلاق و متمایز فعالیت خود را به عنوان یکی از برندهای صنایع غذایی نادی آغاز نموده است. جوانان، مخاطبان اصلی این محصول به حساب می‌آیند، از همین رو تازه طلبی، نوخواهی و روحیه ماجراجویانه این نسل، به شکل آشکاری در گرافیک تبلیغاتی «توباچی» لحاظ گردیده است. 

مدتی است که توباچی مصرف‌کنندگان خود را با برپایی یک ضیافت تصویری در سطح شهر غافلگیر کرده و با رویکردی احساسی، به سراغ رنگ‌های درخشان و گرم و تصاویر رویاگونه رفته تا آنان را به کشف طعم‌های جدید و سالم دعوت نماید. کمپین تصویری توباچی با عنوان «درختان صورتی، خورشید آبی، دریای سبز» سعی دارد تا ذهن مخاطبان را به این شکل به سوی مقصد از پیش مشخص خود رهنمون سازد و آنان را با طعم‌های نو و در عین حال سالم آشنا گرداند. استفاده از گرافیک خلاق و نوآورانه در تبلیغات محیطی این محصول خوراکی، سبب شده تا مخاطبان به طور ناخودآگاه این پوسترهای محیطی را هم‌چون یک راز سر به مهر دنبال نمایند تا بالاخره به جواب برسند. درواقع این مسئله نشانگر نقش مهم هنر تبلیغات در حمایت از تولید داخلی است، چرا که یک تبلیغ هنرمندانه و هدفمند قادر است کار هزاران شعار را آن هم به طور غیر مستقیم انجام دهد. این امری است که رسانه‌های بیگانه برای رسیدن به مقاصد خود سال‌ها است آن را در دستور کار خود قرار داده‌اند و از کوچک‌ترین چیزها تا بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مسائل را هم‌چون یک رویای شیرین پیش چشم مخاطبان‌ میلیونی‌شان در سرتاسر جهان جلوه می‌دهند. 

درباره نویسنده
من "زهرا اردکانی" یکی از نویسندگان سایت خط هستم

نظرات  (۱)

من تهران زندگی می کنم چند بار تونستم ازش بخرم طعمه جدیدش که بادام مینی و کارامل بود عجیب اما خوشمزه بود پنیرشم عالی بود . بسته بندیش ربطی به عکسهای بالا نداشت واسه اینه که تو متروی تهران وقتی دیدم فکر نمی کردم برای توباچی باشه فقط از روی لوگوی کنار تابلو فهمیدم البته بسته بندیه خودش هم خیلی جالب و زیبا بود کلا کاراش نو و عجیب اما جالبه فقط یه مشکل بزرگ داره و اونم اینکه که هیچ جا نیست!!!!!! حتی فروشگاه هایی که قبلا ازش خرید کردم!!!! و چرا؟؟؟؟؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
زهرا اردکانی ؛ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
کلثوم پیامنی ؛ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
زهرا اردکانی ؛ ۵ مهر ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
فاطمه سادات تهامی ؛ ۲۶ تیر ۱۳۹۶
درباره خط
چگونه با خط هم‌کاری کنیم؟
دوستان خط
تماس با خط
طراح قالب : گلبرگ دانلود