نشریه خط

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

پیش ‌نهاد ویژه

توسط زهرا اردکانی ؛ ۱۸ تیر ۱۳۹۶

در زمان کوتاهی پس از حوادث تروریستی تهران، ایران با حمله‌ موشکی به مواضع تروریست‌های تکفیری داعش در سوریه، قدرت موشکی خود را به رخ جهان کشید تا حامیان  عربی – صهیونیستی تروریسم شاهد گوشه‌ای از توان نظامی ایران باشند. در ادامۀ این حرکت غرورآفرین و بازتاب خبری گستردۀ آن در جهان، هنرمندان کشورمان نیز از هر طیف و جناحی، حمایت خود را به طرق گوناگون از این اقدام قدرت‌مندانه اعلام کردند. 

در همین راستا نهضت مردمی پوستر انقلاب نیز صد و بیست و سومین مجموعه پوستر خود را با عنوان «سیلی موشکی» که شامل 35 پوستر از 27 طراح و با موضوع حمله موشکی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران به داعش در منطقه دیرالزور سوریه است را منتشر نمود. گفتنی است این پوسترها قابلیت چاپ در ابعاد بزرگ را دارد و علاقه مندان و فعالان تشکل‌های مردمی می‌توانند این پوسترها را به صورت رایگان از سایت نهضت دانلود و در مجموعه های خود در معرض دید عموم قرار دهند.

محدثه آهنی امینه ؛ ۳ مرداد ۱۳۹۶
فاطمه سادات تهامی ؛ ۲۶ تیر ۱۳۹۶

درختان صورتی، خورشید آبی، دریای سبز / توباچی

تاریخ نشر : سه شنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۹۵

توباچی پیش‌تر از این که یادآور نام یک محصول باشد، شبیه یک سوال است. تو با چی؟

یک سوال وسوسه برانگیز برای انسان مصرف‌گرای قرن بیست و یک؛ که او را مجبور می‌سازد تا دنباله این اسم عجیب و غریب را بگیرد و پوسترهای خوش آب و رنگش را با آن تصویرسازی‌های خیال‌انگیز دنبال نماید. 

«توباچی» در واقع برندی است که با تکیه بر تولید مجموعه‌ای از اسنک‌های نوآورانه، با ترکیباتی سالم، خلاق و متمایز فعالیت خود را به عنوان یکی از برندهای صنایع غذایی نادی آغاز نموده است. جوانان، مخاطبان اصلی این محصول به حساب می‌آیند، از همین رو تازه طلبی، نوخواهی و روحیه ماجراجویانه این نسل، به شکل آشکاری در گرافیک تبلیغاتی «توباچی» لحاظ گردیده است. 

مدتی است که توباچی مصرف‌کنندگان خود را با برپایی یک ضیافت تصویری در سطح شهر غافلگیر کرده و با رویکردی احساسی، به سراغ رنگ‌های درخشان و گرم و تصاویر رویاگونه رفته تا آنان را به کشف طعم‌های جدید و سالم دعوت نماید. کمپین تصویری توباچی با عنوان «درختان صورتی، خورشید آبی، دریای سبز» سعی دارد تا ذهن مخاطبان را به این شکل به سوی مقصد از پیش مشخص خود رهنمون سازد و آنان را با طعم‌های نو و در عین حال سالم آشنا گرداند. استفاده از گرافیک خلاق و نوآورانه در تبلیغات محیطی این محصول خوراکی، سبب شده تا مخاطبان به طور ناخودآگاه این پوسترهای محیطی را هم‌چون یک راز سر به مهر دنبال نمایند تا بالاخره به جواب برسند. درواقع این مسئله نشانگر نقش مهم هنر تبلیغات در حمایت از تولید داخلی است، چرا که یک تبلیغ هنرمندانه و هدفمند قادر است کار هزاران شعار را آن هم به طور غیر مستقیم انجام دهد. این امری است که رسانه‌های بیگانه برای رسیدن به مقاصد خود سال‌ها است آن را در دستور کار خود قرار داده‌اند و از کوچک‌ترین چیزها تا بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مسائل را هم‌چون یک رویای شیرین پیش چشم مخاطبان‌ میلیونی‌شان در سرتاسر جهان جلوه می‌دهند. 

درباره نویسنده
من "زهرا اردکانی" یکی از نویسندگان سایت خط هستم

نظرات  (۱)

من تهران زندگی می کنم چند بار تونستم ازش بخرم طعمه جدیدش که بادام مینی و کارامل بود عجیب اما خوشمزه بود پنیرشم عالی بود . بسته بندیش ربطی به عکسهای بالا نداشت واسه اینه که تو متروی تهران وقتی دیدم فکر نمی کردم برای توباچی باشه فقط از روی لوگوی کنار تابلو فهمیدم البته بسته بندیه خودش هم خیلی جالب و زیبا بود کلا کاراش نو و عجیب اما جالبه فقط یه مشکل بزرگ داره و اونم اینکه که هیچ جا نیست!!!!!! حتی فروشگاه هایی که قبلا ازش خرید کردم!!!! و چرا؟؟؟؟؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
فاطمه سادات تهامی ؛ ۲۶ تیر ۱۳۹۶
زهرا اردکانی ؛ ۹ تیر ۱۳۹۶
مرضیه اصلانی ؛ ۴ تیر ۱۳۹۶
فردین طهماسبی ؛ ۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۴ فروردين ۱۳۹۶
زهرا اردکانی ؛ ۴ بهمن ۱۳۹۵
درباره خط
چگونه با خط هم‌کاری کنیم؟
دوستان خط
تماس با خط
طراح قالب : گلبرگ دانلود