نشریه خط

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

پیش ‌نهاد ویژه

توسط زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷

در آستانۀ جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۸، خانه طراحان انقلاب اسلامی با راه اندازی کمپین «با هم قهرمانیم» مجموعه پوسترهایی را با همین عنوان و با شعار «یک ملت، یک ضربان» طراحی و اجرا نموده و در سطح شهر به اکران در آورده است. هدف از راه اندازی این کمپین حمایت از تیم ملی فوتبال ایران و تأکید بر وحدت و انسجام ملی به عنوان یک عنصر پیشبرندۀ مهم است، که حاصل آن پیشرفت و پیروزی ایران و ایرانی در تمامی عرصه‌های ورزشی و غیر ورزشی می‌باشد. گفتنی است این روزها تعدادی از این آثار بر فراز بزرگ‌ترین دیوارنگارۀ کشور در میدان حضرت ولی‌عصر‌(عج) نیز به نمایش درآمده‌اند، تا بیش از پیش حال و هوای فوتبال را با چاشنی وحدت و همدلی همراه سازند. 

محمدرضا دوست محمدی، محمد شکیبا، سینا رعیت‌دوست، محمود آراسته‌نسب و محمد تقی‌پور از جمله طراحان و عوامل ساخت پوسترهای «با هم قهرمانیم» می‌باشند.

مینا مختارزاده ؛ ۲ مرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
زهره حاضری ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

پوستر دهمین جشنواره ی سینما حقیقت/ علی باقری

تاریخ نشر : دوشنبه / ۴ بهمن ۱۳۹۵

دهمین جشنواره ی سینما حقیقت از 14 تا 21 آذر ماه سال جاری برگزار شد. پوستر این رویداد فرهنگی نیز چند روز قبل از افتتاحیه رونمایی شد. علی باقری در طراحی این پوستر از پرهای طاووس الهام گرفته. تمام فضای این پوستر را پرهای طاووسی پر کرده اند که چشم هایی متفاوت از هم، روی این پر هاست. شاید  متفاوت بودن این چشم ها، نشان از تفاوت در مخاطبین و خالقان فیلم های این جشنواره باشد. اما می توان گفت این تنها خلاقیت و نقطه ی مثبت این پوستر است. مهم ترین رسالت هر پوستری خبر رسان بودن آن برای مخاطب است، اتفاقی که خیلی ضعیف در این پوستر رخ داده. زمان و مکان برگزاری جشنواره آنقدر ریز و ناخواناست که باید با ذره بین دنبال آن گشت! فونت دست نویس به کار گرفته شده در این پوستر هم بیش از آنکه القای صمیمیت و راحتی کند نوعی شلختگی و بی نظمی را القا می کند. در مجموع به نظر میرسد باقری برای طراحی این پوستر زمان زیادی را اختصاص نداده و یک ایده ی خوب و نو را با اجرایی ضعیف به هدر داده است.

علی باقری در هنرستان نقاشی خوانده و در دانشگاه گرافیک و عکاسی را ادامه داده است. وی در کنار کار اصلیش که عکاسی فیلم است به طراحی پوستر هم می پردازد. آخرین پوسترهایی که او طراحی کرده برای آثاری چون شیار 143، “آتلان”، “من می خوام شاه بشم” و “اشیاء از آنچه در آینه می بیمید به شما نزدیک ترند” بوده است.

درباره نویسنده
من "زهرا ذوعلم" یکی از نویسندگان سایت خط هستم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
کلثوم پیامنی ؛ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
زهرا اردکانی ؛ ۵ مهر ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
درباره خط
چگونه با خط هم‌کاری کنیم؟
دوستان خط
تماس با خط
طراح قالب : گلبرگ دانلود