نشریه خط

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

پیش ‌نهاد ویژه

توسط زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷

در آستانۀ جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۸، خانه طراحان انقلاب اسلامی با راه اندازی کمپین «با هم قهرمانیم» مجموعه پوسترهایی را با همین عنوان و با شعار «یک ملت، یک ضربان» طراحی و اجرا نموده و در سطح شهر به اکران در آورده است. هدف از راه اندازی این کمپین حمایت از تیم ملی فوتبال ایران و تأکید بر وحدت و انسجام ملی به عنوان یک عنصر پیشبرندۀ مهم است، که حاصل آن پیشرفت و پیروزی ایران و ایرانی در تمامی عرصه‌های ورزشی و غیر ورزشی می‌باشد. گفتنی است این روزها تعدادی از این آثار بر فراز بزرگ‌ترین دیوارنگارۀ کشور در میدان حضرت ولی‌عصر‌(عج) نیز به نمایش درآمده‌اند، تا بیش از پیش حال و هوای فوتبال را با چاشنی وحدت و همدلی همراه سازند. 

محمدرضا دوست محمدی، محمد شکیبا، سینا رعیت‌دوست، محمود آراسته‌نسب و محمد تقی‌پور از جمله طراحان و عوامل ساخت پوسترهای «با هم قهرمانیم» می‌باشند.

مینا مختارزاده ؛ ۲ مرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
زهره حاضری ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

گالری های زیر زمینی/ تجریش

تاریخ نشر : چهارشنبه / ۱۷ دی ۱۳۹۳

مترو تهران ﻣﻮزه ای ﺑﺰرگ از ﻫﻨﺮ ﻣﻌﺎﺻﺮ، دﮐﻮراﺗﯿﻮ و ﻋﺎﻣﻪ ﭘﺴﻨﺪ اﺳﺖ.ایستگاه تجریش، یکی از بزرگترین و عمیق ترین ایستگاه های مترو تهران محسوب می شود؛ به طوریکه فاصله ورودی، تا رسیدن به قطارها، مسافت زیاد و چند طبقه ای را شامل می شود، که حدود 6 دقیقه زمان می برد. در این میان تالارهای بزرگ ایستگاه تجریش، فرصت خوبی را برای نمایش آثار هنری فراهم آورده اند. نمونه بارز این امر را باید دو تابلو بزرگ سرتاسری دانست که از جنس سفال و به شیوه نقش برجسته کار شده اند. سایر کارها نیز در اندازه هایی معمول و با استفاده از موادی چون، سفال، سرامیک، فلز و مس هستند، که به شیوه های مختلف و با موضوعاتی چون، تهران قدیم، دفاع مقدس، قدس شریف و امامزاده صالح بن موسی(ع)، اجرا شده اند.

به عنوان یک مخاطب، برخورد با چنین فضایی بسیار جالب توجه است. اما ای کاش مسئولان مربوطه هم، کمی خوش سلیقگی را چاشنی کار ارزشمندشان می کردند و فرصت بزرگی را که تالارهای مترو تجریش برایشان فراهم آورده مغتنم می شمردند. نورپردازی و نصب شناسنامه آثار، از جمله ابتدایی ترین اقداماتی است که بهتر بود انجام  می گرفت؛ تا هم ارزش هنری آثار حفظ شود و هم ارتباط بهتر و موثرتری میان مسافران و آثار شکل گیرد. 

درباره نویسنده
من "زهرا اردکانی" یکی از نویسندگان سایت خط هستم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
کلثوم پیامنی ؛ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
زهرا اردکانی ؛ ۵ مهر ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
درباره خط
چگونه با خط هم‌کاری کنیم؟
دوستان خط
تماس با خط
طراح قالب : گلبرگ دانلود