نشریه خط

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

پیش ‌نهاد ویژه

توسط زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷

در آستانۀ جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۸، خانه طراحان انقلاب اسلامی با راه اندازی کمپین «با هم قهرمانیم» مجموعه پوسترهایی را با همین عنوان و با شعار «یک ملت، یک ضربان» طراحی و اجرا نموده و در سطح شهر به اکران در آورده است. هدف از راه اندازی این کمپین حمایت از تیم ملی فوتبال ایران و تأکید بر وحدت و انسجام ملی به عنوان یک عنصر پیشبرندۀ مهم است، که حاصل آن پیشرفت و پیروزی ایران و ایرانی در تمامی عرصه‌های ورزشی و غیر ورزشی می‌باشد. گفتنی است این روزها تعدادی از این آثار بر فراز بزرگ‌ترین دیوارنگارۀ کشور در میدان حضرت ولی‌عصر‌(عج) نیز به نمایش درآمده‌اند، تا بیش از پیش حال و هوای فوتبال را با چاشنی وحدت و همدلی همراه سازند. 

محمدرضا دوست محمدی، محمد شکیبا، سینا رعیت‌دوست، محمود آراسته‌نسب و محمد تقی‌پور از جمله طراحان و عوامل ساخت پوسترهای «با هم قهرمانیم» می‌باشند.

مینا مختارزاده ؛ ۲ مرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
زهره حاضری ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

شمس العماره / سارا رزمی

تاریخ نشر : جمعه / ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴

"آثار من، در واقع مجسمه‌های پوشیدنی هستند. شمس‌العماره‌ای که بشود به گردن آویخت و یا به عنوان انگشتر حمل‌کرد. در واقع جواهرات "مجموعه شمس‌العماره"، مجسمه‌هایی هستند که پوشیده می‌شوند و به جای قرار‌گرفتن در چیدمان منزل یا محل‌کار، به طور روزمره مورد استفاه قرار می‌گیرند.

 با توجه به پیش زمینه‌ای که من در جواهرسازی داشتم و تلفیق آن با مفاهیم مجسمه‌سازی و همچنین علاقه شخصی به معماری به این ایده رسیدم. من اعتقاد دارم بناها و آثار معماری مجسمه‌هایی هستند که تفاوتشان با مجسمه‌های تزئینی که ما در میادین یا نمایشگاه‌های مختلف می‌بینیم، کاربردی بودن آنهاست. البته نه همه بناها ولی بنایی مثل شمس‌العماره قطعاً یک شاهکار معماری و مجسمه‌ای بزرگ است. جنس دست ساخته‌های من عموما برنز است. از نقره و سنگ و میناکاری و اشیا بازیافتی هم در کارهایم استفاده می‌کنم."

این ها را "سارا رزمی" در گفتگوی اختصاصی‌اش با خط گفته است؛ هنرمندی که در اردیبهشت ١٣٦٢ در تهران به دنیا آمد. وی از سال ٨٠ تا ٨٤ در دانشگاه کیش در رشته مترجمی زبان انگلیسی تحصیل کرده و از سال ١٣٨٤ و بعد از بازگشت به تهران با توجه به علاقه‌ای قدیمی به هنر و انجام کارهای هنری، در دوره های آزاد طراحی و ساخت جواهر شرکت کرده‌است. 5 سال است که در دوره های جواهرسازی و مجسمه‌سازی  پرویز تناولی نیز شرکت می‌کند. سارا رزمی شرکت در این دوره‌ها و آشنایی با مفاهیم اولیه و نظری مجسمه‌سازی و جواهرسازی را، نقطه عطفی در زندگی هنری‌اش می داند.

درباره نویسنده
من "سارا شمعی" یکی از نویسندگان سایت خط هستم

نظرات  (۱)

جمله اول به جای بشه نباید بشود باشه ؟
چون بقیه جملات حالت عامیانه ندارن 
فکر هم میکنم اگر چند جمله ای که سارا رزمی گفته رو توی پرانتزی چیزی بذارین متن درست تر خونده بشه
الان یه خورده گیج کننده است
ولی کارهای جالبی هستن 
دسته شما درد نکنه
پاسخ:
ممنون از دقت نظرتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
کلثوم پیامنی ؛ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
زهرا اردکانی ؛ ۵ مهر ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
درباره خط
چگونه با خط هم‌کاری کنیم؟
دوستان خط
تماس با خط
طراح قالب : گلبرگ دانلود