نشریه خط

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

پیش ‌نهاد ویژه

توسط زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷

در آستانۀ جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۸، خانه طراحان انقلاب اسلامی با راه اندازی کمپین «با هم قهرمانیم» مجموعه پوسترهایی را با همین عنوان و با شعار «یک ملت، یک ضربان» طراحی و اجرا نموده و در سطح شهر به اکران در آورده است. هدف از راه اندازی این کمپین حمایت از تیم ملی فوتبال ایران و تأکید بر وحدت و انسجام ملی به عنوان یک عنصر پیشبرندۀ مهم است، که حاصل آن پیشرفت و پیروزی ایران و ایرانی در تمامی عرصه‌های ورزشی و غیر ورزشی می‌باشد. گفتنی است این روزها تعدادی از این آثار بر فراز بزرگ‌ترین دیوارنگارۀ کشور در میدان حضرت ولی‌عصر‌(عج) نیز به نمایش درآمده‌اند، تا بیش از پیش حال و هوای فوتبال را با چاشنی وحدت و همدلی همراه سازند. 

محمدرضا دوست محمدی، محمد شکیبا، سینا رعیت‌دوست، محمود آراسته‌نسب و محمد تقی‌پور از جمله طراحان و عوامل ساخت پوسترهای «با هم قهرمانیم» می‌باشند.

مینا مختارزاده ؛ ۲ مرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
زهره حاضری ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

تبلیغات جدید کوکاکولا در ماه مبارک رمضان

تاریخ نشر : پنجشنبه / ۱۱ تیر ۱۳۹۴

روزه خود را با کوکاکولا افطار کنید. 

تعجب نکنید، اینجا هنوز ایران است، اما وقتی به مناسبت هلول ماه مبارک رمضان تغییری در گرافیک تبلیغاتی محصولات و برندهای مطرح داخلی دیده نمی‌شود> آن وقت شرکت‌ها و برندهای مطرح صهیونیستی از این خلأ، سو استفاده می‌کنند تا با سود بردن از گرایشات مذهبی مردم، تسلیحات نظامی خود را تجهیز کنند. نمونه بارز این ادعا تغییر در تبلیغات کوکاکولا است، برندی که همه جهان آن را به رنگ قرمز و تایپوگرافی خاص و پر حرف و حدیثش می شناسند. حالا به مناسبت ماه مبارک رمضان حتی لیبل بطری های نوشابه خود را نیز مجددا طراحی نموده و با ظاهری جدید و چشم‌گیر وارد بازار مصرف کشورهای مسلمان شده، تا مردم در ناخودآگاه خود حس نزدیکی بیشتری به آن داشته باشند و هنگام انتخاب، آن را به سایر محصولات مشابه ترجیح دهند.

عجب این‌جاست که همین محصولات با تایپوگرافی فارسی وارد ایران هم می‌شوند. در کشور اسلامی که فقط جنس حلال را تولید و وارد می‌کند نمی‌شود به مردم گفت نخرید و نخورید! زیرا مردم بر این باورند که اگر محصولی مشکل داشته باشد، مسئولان از ورود آن به کشور خودداری می‌نمایند. هرچند گویا برندهای خونریز صهیونیستی از این قاعده مستثناء هستند و مردم خود باید در این‌باره تصمیم بگیرند.

درباره نویسنده
من "زهرا اردکانی" یکی از نویسندگان سایت خط هستم

نظرات  (۶)

حالا غیر از اینکه این محصول وابسته به کجاست، همیشه سوال من اینه که اصلا چرا اجازه میدن خوراکی هایی که ضررشون برای سلامتی مسلمه، تبلیغات داشته باشن. به نظرم این خیلی غم انگیزه.
سلام ... این نوشابه رو هر طور بهش نگاه کنی مشکل داره، علی الخصوص کوکاکولا ...
ینی اگه اسلامی نگاه کنی (توهین به اسلام در لوگو) ... نباید سمتش بری
علمی نگاه کنی (آسیبهای جسمانی)  ... نباید سمتش یری
انسانی نگاه کنی (جنایات صهیونیست) ... نباید سمتش بری
حتی اگه شتری هم نگاش کنی ... نباید به سمتش بری
اما متاسفانه یک عده اصلا نگاه ندارن که ببینن به سمتش برن یا نه ...
۱۹ تیر ۹۴ ، ۰۲:۴۷ maharatetype.blog.ir
maharatetype.blog.ir
مهارت تایپمهارت تایپ
۱۹ تیر ۹۴ ، ۱۴:۳۳ مینا مختارزاده
واقعا جای تاسف داره.مرسی که به این موضوع پرداختی
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
** ***** بابا. چرا حرف مفت تحویل مردم میدین. یه عده ادم بی سواد پپسی خور جمع میشن دور هم چرت و پرت میگن. خواهشا خرفی که میخاید بزنید قبلش یکم تحقیق کنید بعد.کوکا اولین بار توی داروخانه ساخته شده بدبخت بیچاره یه برند داشت که اینقدر بهش برچسب چسبوندن و توهین کردن . تا چند وقت دیگه برندش هم عوض میشه تا خیال شما الاف های روشن فکر راحت بشه. تنها برندی که در ماه رمضان به فکر مردم بوده کوکاست. تنها برندی که با هدف شاد کردن مردم کار میکته کوکاست . تنها برندی که فقط به فکر سود نیست کوکاست(قابل توجه پپسی خور ها) 
منبع ویکی پدیا
به قدوقامت شیشه نوشابه دقت کردین چه ابهتی داره نسبت به گلدسته های مسجد  اینگار این نوشابه یهودی مهمتر از مسجد مسلموناس. من فقط همینو میدونم اسلام به ذات خود ندارد عیبی هر عیب که هست از مسلمانی ماست.
پاسخ:
نکته جالب توجهی بود.
متشکر از توجه‌ و دقت نظر‌تون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
کلثوم پیامنی ؛ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
زهرا اردکانی ؛ ۵ مهر ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
درباره خط
چگونه با خط هم‌کاری کنیم؟
دوستان خط
تماس با خط
طراح قالب : گلبرگ دانلود