نشریه خط

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

پیش ‌نهاد ویژه

توسط زهرا اردکانی ؛ ۲۴ فروردين ۱۳۹۶

هنرمند از آسمانیان می‌گیرد و بر زمینیان می‌بخشد. پس سینه‌اش باید قابلیت نزول ملائکه‌ای را داشته باشد که واسطۀ الهام هستند. سینه تنگ کوردلان کجا و آسمان بی‌کران کجا! 

چند سطری که در بالا آمد، گوشه‌ای است از صحبت‌های سرور شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی؛ که در بیستم فروردین ماه سال ۱۳۷۲ در منطقه فکه، حین بررسی لوکیشن فیلم مستند «شهری در آسمان» بر اثر اصابت ترکش مین باقی مانده از دوران جنگ به شهادت رسید. 

از آن پس در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز ۲۰ فروردین ماه به یاد آن هنرمند «روز هنر انقلاب اسلامی» نام‌گذاری گردید. 

امسال نیز در همین مناسبت، «خانه طراحان انقلاب اسلامی» مجموعه پوسترهای «عهد هنر» را با شعارهای عهد مبارزه با مستکبران و عهد یاری مظلومان، که برگرفته از سخنان شهید آوینی است، منتشر نموده‌اند. تا بار دیگر بر وجه مبارزاتی و اثرگذار هنر تأکید ورزند و آن را به عنوان سلاحی در دست هنرمند معرفی نمایند، که با آن می‌تواند جامعه‌ای را آباد یا حتی ویران سازد و مسلماً هدف از هنر انقلابی ساخت و آبادانی جامعه‌ای بیدار و انقلابی است. 

گفتنی است مجموعه پوسترهای «عهد هنر» به سفارش خانه طراحان انقلاب اسلامی است؛ که توسط کارگاه طراحی سه در چهار اجرا شده است. علاقه مندان جهت دریافت نسخه با کیفیت این آثار، می‌توانند به وب سایت خانه طراحان انقلاب اسلامی مراجعه نمایند.  

فردین طهماسبی ؛ ۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
فردین طهماسبی ؛ ۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
نرگس غیومیان ؛ ۳۱ فروردين ۱۳۹۶
فاطمه سادات تهامی ؛ ۳۱ فروردين ۱۳۹۶

شخصیت پردازی تبلیغاتی / علی رادمند

تاریخ نشر : چهارشنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۴
هر روز در تبلیغات تلویزیون و مطبوعات شخصیت های آشنایی را می بینیم، حتی بعضی نام های تجاری و محصولات را با شکل شخصیت آنها می شناسیم و با شنیدن نام آن محصول اولین تصویری که در ذهنمان نقش می بندد، شخصیت تبلیغاتی آن است.

علی رادمند خالق بسیاری از شخصیت های آشنای تبلیغاتی است. شخصیت هایی مانند میمون چی توز، خانواده ی دکا (رایتل)، آب معدنی دماوند مخصوص کودکان و ... . شخصیت هایی که وی طراح آن هاست، در عین مستقل بودن، مانند اعضای یک خانواده به هم شباهت دارند. این نوع شخصیت پردازی، با نوع داستانی متفاوت است چرا که هنرمند باید شخصیتی را خلق کند که هم معرف یک محصول باشد و هم در ذهن افراد جامعه ماندگار شود و مهمتر از همه اینکه باید مخاطب را جذب محصول کند، در نتیجه این کار ابتکار و تبحر خاصی را می طلبد.
علی رادمند تا کنون در این شاخه موفق عمل کرده است. وی که دارای مدرک کارشناسی گرافیک از دانشگاه آزاد است، علاوه بر تبلیغات و تصویرگری، در زمینه ی کارتون و کاریکاتور نیز فعالیت دارد و تا کنون جوایز بسیاری را در زمینه ی کاریکاتور از آن خود کرده است.

درباره نویسنده
من "فاطمه سادات تهامی" یکی از نویسندگان سایت خط هستم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
زهرا اردکانی ؛ ۴ بهمن ۱۳۹۵
زهرا اردکانی ؛ ۴ بهمن ۱۳۹۵
زهرا ذوعلم ؛ ۴ بهمن ۱۳۹۵
زهرا اردکانی ؛ ۲۶ دی ۱۳۹۵
زهرا اردکانی ؛ ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
زهرا کشاورز ؛ ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
درباره خط
چگونه با خط هم‌کاری کنیم؟
دوستان خط
تماس با خط
طراح قالب : گلبرگ دانلود