نشریه خط

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

پیش ‌نهاد ویژه

توسط زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷

در آستانۀ جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۸، خانه طراحان انقلاب اسلامی با راه اندازی کمپین «با هم قهرمانیم» مجموعه پوسترهایی را با همین عنوان و با شعار «یک ملت، یک ضربان» طراحی و اجرا نموده و در سطح شهر به اکران در آورده است. هدف از راه اندازی این کمپین حمایت از تیم ملی فوتبال ایران و تأکید بر وحدت و انسجام ملی به عنوان یک عنصر پیشبرندۀ مهم است، که حاصل آن پیشرفت و پیروزی ایران و ایرانی در تمامی عرصه‌های ورزشی و غیر ورزشی می‌باشد. گفتنی است این روزها تعدادی از این آثار بر فراز بزرگ‌ترین دیوارنگارۀ کشور در میدان حضرت ولی‌عصر‌(عج) نیز به نمایش درآمده‌اند، تا بیش از پیش حال و هوای فوتبال را با چاشنی وحدت و همدلی همراه سازند. 

محمدرضا دوست محمدی، محمد شکیبا، سینا رعیت‌دوست، محمود آراسته‌نسب و محمد تقی‌پور از جمله طراحان و عوامل ساخت پوسترهای «با هم قهرمانیم» می‌باشند.

مینا مختارزاده ؛ ۲ مرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
زهره حاضری ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

مسابقه طراحی موکب زیارتی

تاریخ نشر : پنجشنبه / ۷ مرداد ۱۳۹۵

مسابقات معماری با وجود فراهم‌آوری عرصه‌ی مناسب برای دانشجویان و معماران اغلب از یک چالش بزرگ بی‌نصیب نمی‌مانند. چند صباحی است که بیش‌تر کارفرمایان برای طراحی پروژه‌های متداول خودشان اقدام به برگزاری مسابقات معماری می‌کنند و علت این امر، فارغ از خوب یا بد بودن آن، بهره‌های مستقیم و غیرمستقیمی است که از این راه عایدشان می‌شود. درحالی‌که در شرایط ایده‌آل، مسابقات معماری نقش پررنگی در جذب ایده‌ها و خلاقیت‌های گوناگونی دارند که عرصه‌ی حضورشان در بازار کار حرفه‌ای کم‌رنگ است. شرکت در مسابقه به خاطر دوری از شرایط مستقیم بازارکار می‌تواند فرصتی را برای شرکت کننده و کارفرما فراهم کند تا نظرات منحصر به فرد، جدید و گاه رویاپردازانه را فراخوان نمایند. طی این روزها مسابقه‌ای در کشورمان در حال برگزاری است که ماهیت نزدیکی به هدف برشمرده شده دارد.

احتمالا برای نخستین بار است که طراحی یک موکب در مسیر کاروان زیارتی کربلا از طریق برگزاری مسابقه‌ی همگانی انجام می‌شود. "بنیاد فرهنگی تولی" با دبیری "معماری ما" و با پشتیبانی رسانه‌ای "یانون دیزاین" مسابقه‌ای را برگزار می‌کند که هدفش تامین نیازهای اولیه‌ی خواسته شده در برنامه‌ی مصوب و درکنار آن، جمع‌آوری ایده‌های خلاقانه است.

در شرح این مسابقه چنین می‌خوانیم:

از شرکت‌کنندگان درخواست می‌شود در زمینه‌ی "طراحی یک موکب زیارتی، شامل کلیه‌ی  فضاهای مورد نیاز پیشنهادی و هم‌چنین ایده‌هایی که می‌توانند باعث متفاوت شدن موکب شوند" ایده‌پردازی کنند و به "الزامات فضایی تحقق ایده‌های مطرح شده" بیاندیشند. به دیگر بیان، شرکت‌کنندگان باید در راستای "نیازسنجی برای دستیابی به فضاهای مورد نیاز یک موکب در سایت مورد بررسی، طراحی کلی فضاهای لازم و هم‌چنین ایده‌های منحصر به فرد برای شاخص ساختن موکب و القای کیفیات مثبتی که در نظر طراحان شرکت کننده نقش خواهد بست." گام بردارند.

جوایز:

صاحب ایده‌ی اول 30.000.000 ریال معادل سه میلیون تومان

صاحب ایده‌ی دوم 20.000.000 ریال معادل دو میلیون تومان

صاحب ایده‌ی سوم 10.000.000 ریال معادل یک میلیون تومان

صاحبان ایده‌های چهارم تا دهم 2.000.000 ریال معادل دویست هزار تومان

جهت دریافت فرم ثبت‌نام و اطلاعات بیشتر از لینک زیر دیدن فرمایید.

www.memarima.ir


درباره نویسنده
من "فردین طهماسبی" یکی از نویسندگان سایت خط هستم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
کلثوم پیامنی ؛ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
زهرا اردکانی ؛ ۵ مهر ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
درباره خط
چگونه با خط هم‌کاری کنیم؟
دوستان خط
تماس با خط
طراح قالب : گلبرگ دانلود