نشریه خط

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

پیش ‌نهاد ویژه

توسط زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷

در آستانۀ جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۸، خانه طراحان انقلاب اسلامی با راه اندازی کمپین «با هم قهرمانیم» مجموعه پوسترهایی را با همین عنوان و با شعار «یک ملت، یک ضربان» طراحی و اجرا نموده و در سطح شهر به اکران در آورده است. هدف از راه اندازی این کمپین حمایت از تیم ملی فوتبال ایران و تأکید بر وحدت و انسجام ملی به عنوان یک عنصر پیشبرندۀ مهم است، که حاصل آن پیشرفت و پیروزی ایران و ایرانی در تمامی عرصه‌های ورزشی و غیر ورزشی می‌باشد. گفتنی است این روزها تعدادی از این آثار بر فراز بزرگ‌ترین دیوارنگارۀ کشور در میدان حضرت ولی‌عصر‌(عج) نیز به نمایش درآمده‌اند، تا بیش از پیش حال و هوای فوتبال را با چاشنی وحدت و همدلی همراه سازند. 

محمدرضا دوست محمدی، محمد شکیبا، سینا رعیت‌دوست، محمود آراسته‌نسب و محمد تقی‌پور از جمله طراحان و عوامل ساخت پوسترهای «با هم قهرمانیم» می‌باشند.

مینا مختارزاده ؛ ۲ مرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
زهره حاضری ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

موشن گرافیک «یادتونه» / خانه طراحان انقلاب

تاریخ نشر : چهارشنبه / ۱ مهر ۱۳۹۴

چند ساعت بعد از توافق وین بود که اوباما طی مصاحبه‌‌ای ادعا کرد، آمریکا قادر است، توان نظامی ایران را خیلی سریع از بین ببرد! اما خبر نداشت که با همین جمله ساده کار خودش را تمام کرده و به سوژه اول جوانان انقلابی خانه طراحان بدل شده است.

به طوری‌که در ۱۱ شهریور ماه، موشن گرافیک «یادتونه» بر روی سایت خانه طراحان انقلاب قرار گرفت و همزمان پخش تلویزیونی آن نیز آغاز شد. بخش مهمی از این اثر را تصاویر مستند آرشیوی تشکیل می‌دهند؛ به شکلی که کار جنبه استناد گونه یافته و جای هیچ شک و شبه‌ای را باقی نگذاشته است. 

با توجه به این‌ که ذات موشن گرافیک روایتگری است، می‌توان سخت‌ترین و پیچیده‌ترین مسائل را نیز خیلی ساده و با چاشنی گرافیک، حرکت و صدا، به مخاطب انتقال داد. در این اثر تصویرسازی‌ها حالتی کلاژگونه دارند و همواره دستی پیش می‌آید و بریده‌ تصاویر مختلف را در صفحه قرار می‌دهد. همراه شدن این تصویرسازی‌های ساده و سر راست همراه با صدای طنازانه امیر جوشقانی، باعث شده تا مطالب سیاسی نهفته در کار به راحتی برای مخاطب قابل فهم شود. 

این اثر در ۴ دقیقه و ۲۰ ثانیه، تنها گوشه‌ای از قدرت نظامی ایران را در برخوردهای مستقیم با نیرو‌ی ارتش آمریکا به تصویر کشیده و یادآور تعدادی از ضربه های مهلکی است که نیروی نظامی ایران، در سال های اخیر به هیمنه آمریکا وارد آورده است. 

 
درباره نویسنده
من "زهرا اردکانی" یکی از نویسندگان سایت خط هستم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
کلثوم پیامنی ؛ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
زهرا اردکانی ؛ ۵ مهر ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
درباره خط
چگونه با خط هم‌کاری کنیم؟
دوستان خط
تماس با خط
طراح قالب : گلبرگ دانلود