نشریه خط

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

پیش ‌نهاد ویژه

توسط زهرا کشاورز ؛ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
دی ماه سال 1393 برای مصاحبه به دفتر مجموعه اویلا می‌رود. رزومه‌ای از کارهای قبلی که بیشتر در حوزه مبلمان شهری و دکوراسیون داخلی‌ست به همراه دارد. رزومه‌ای که نمونه‌ای از سابقه فعالیت در حوزه بسته‌بندی در آن دیده نمی‌شود، اما خلاقیت و داشتن نگاه زیبایی شناسانه ویژگی‌هاییست که کمک می‌کند شرکت تمایل خود را نسبت به همکاری با مهدی شیدری دانشجوی ترم 3 ارشد طراحی صنعتی دانشگاه هنر؛ به عنوان اولین نیروی طراحی صنعتی خود اعلام نماید.
شروع همکاری بازطراحی یک محصول استراتژیک شرکت، یعنی بسته‌بندی روغن 1800 گرمی است. محصولی که همچون کارهای قبلی کپی‌برداری از نمونه‌های خارجی بود ولی شرکت تصمیم دارد با نیروی متخصص  طراحی کارهایی را وارد بازار نماید که انحصارا برای شرکت طراحی شده باشند. مهدی شیدری با دانشی که از دانشگاه و تجربه‌های قبلی خود دارد پروژه را با بررسی نمونه‌های موجود، محدودیت‌های طراحی،... و به واقع با فرآیندی آغاز می‌کند که شرکت نسبت به آن آشنایی ندارد ولی با آن همسو می‌شود.


زهرا اردکانی ؛ ۲۸ اسفند ۱۳۹۶

تیزر جشنواره فیلم مقاومت / بهرام عظیمی

تاریخ نشر : چهارشنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۵

تیزر نوعی تکنیک برای ارائه آگهی است؛ خواه این آگهی برای یک محصول باشد یا یک اثر و یا یک جشنواره بین المللی! از آنجا که در تهیه و تولید تیزرها، سرمایه و وقت زیادی هزینه می شود؛ لذا باید با بهره‌گیری از تکنیک‌ها و روش‌های مختلف، تیزرهایی طراحی و تولید گردد که از بالاترین سطح اثربخشی برخوردار باشند. استراتژی، نوآوری و اجرا سه فاکتور اساسی در موفقیت یک تیزر به شمار می‌آیند. تیزرهای موفق از نظر اتخاذ استراتژی بی نقص‌اند، دارای مفهومی خلاق هستند و از اجرای مناسبی برخوردارند. 

با این مقدمه به سراغ تیزر «چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت» می‌رویم. مسلماً وقتی جشنواره‌ای عنوان بین المللی را با خود یدک می‌کشد، باید از پس توقعات این عنوان ثقیل نیز برآید و همواره رو به جلو حرکت کند! با این همه اما تیزر این دوره از جشنواره علی رغم ایده جالب توجهش در اجرا، فاقد ارزش‌های حماسی و قهرمانی است و از  نظر تکنیک چیزی بیش‌تر از آثار قبلی بهرام عظیمی همچون انیمیشن‌های تبلیغاتی راهنمایی و رانندگی ندارد و نمی‌تواند توقعات مخاطب را از یک جشنواره بین المللی برآورده سازد. 

هر چند در دوره سیزدهم نیز تیزر جشنواره در قالب انیمیشن ساخته شده بود، اما تیزر انیمیشنی امسال در مقایسه با دوره قبل به مراتب از جذابیت‌های کمتری برخودار است و علی رغم دوره گذشته فاقد روح مقاومت و پیروزی است و قادر نیست مخاطب را با پیام مهم خود همراه سازد.

گفتنی است «چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت» به همت بنیاد فرهنگی روایت و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از ۲ تا ۹ مهرماه سال جاری، پردیس سینمایی ملت پایگاه اصلی جشنواره و مجموعه سینمایی فلسطین برگزار می‌گردد.

درباره نویسنده
من "زهرا اردکانی" یکی از نویسندگان سایت خط هستم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
زهرا اردکانی ؛ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
کلثوم پیامنی ؛ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
زهرا اردکانی ؛ ۵ مهر ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
فاطمه سادات تهامی ؛ ۲۶ تیر ۱۳۹۶
درباره خط
چگونه با خط هم‌کاری کنیم؟
دوستان خط
تماس با خط
طراح قالب : گلبرگ دانلود