نشریه خط

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

پیش ‌نهاد ویژه

توسط زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷

در آستانۀ جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۸، خانه طراحان انقلاب اسلامی با راه اندازی کمپین «با هم قهرمانیم» مجموعه پوسترهایی را با همین عنوان و با شعار «یک ملت، یک ضربان» طراحی و اجرا نموده و در سطح شهر به اکران در آورده است. هدف از راه اندازی این کمپین حمایت از تیم ملی فوتبال ایران و تأکید بر وحدت و انسجام ملی به عنوان یک عنصر پیشبرندۀ مهم است، که حاصل آن پیشرفت و پیروزی ایران و ایرانی در تمامی عرصه‌های ورزشی و غیر ورزشی می‌باشد. گفتنی است این روزها تعدادی از این آثار بر فراز بزرگ‌ترین دیوارنگارۀ کشور در میدان حضرت ولی‌عصر‌(عج) نیز به نمایش درآمده‌اند، تا بیش از پیش حال و هوای فوتبال را با چاشنی وحدت و همدلی همراه سازند. 

محمدرضا دوست محمدی، محمد شکیبا، سینا رعیت‌دوست، محمود آراسته‌نسب و محمد تقی‌پور از جمله طراحان و عوامل ساخت پوسترهای «با هم قهرمانیم» می‌باشند.

مینا مختارزاده ؛ ۲ مرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
زهره حاضری ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

دوچرخه های سورنا و زوزی / مهدی مومنی

تاریخ نشر : شنبه / ۲ خرداد ۱۳۹۴

نخستین دوچرخه را چه کسی ساخته است؟
هنوز کسی نمی داند! هرچند اختراع دوچرخه در ژوئن ۱۸۱۹ به ثبت رسیده، اما از آن زمان تاکنون دوچرخه ها دستخوش تغییرات فراوانی شده اند و حالا به جز دو چرخ، مشابهت چندانی با اجداد اولیه خود ندارد. آن ها در طول زمان بارها و بارها توسط طراحان باز طراحی شده اند تا عیوب و نواقص مدل های پیشین خود را از بین ببرند و راحتی بیشتری را برای کاربران فراهم سازند. 
یاشا مهدی مومنی از جمله طراحان ایرانی است که با دوچرخه های خاص و پیشرو خود در جهان به شهرت رسیده است. او در دوره کارشناسی، با طراحی دوچرخه هایی به نام های سورنا و زوزی توانست در دو سال پیاپی(۲۰۱۰ و ۲۰۱۱)، برنده دوره های ۱۵ و ۱۶ مهم ترین مسابقه بین المللی طراحی دوچرخه، موسوم به IBDC AWARD در گروه Merit Award بشود.
سورنا یک دوچرخه شهری اسپورت و تاشو است که گروه هدفش جوانانند. از جذابیت های سورنا بدنه آن است، که شکلش را به سادگی می توان بر اساس جنسیت کاربر تغییر داد. البته مزیت عمده این دوچرخه نسبت به نمونه های مشابه، امکان حمل دوچرخه در حالت تا شو بر روی چرخ ها است، که مسئله حمل و نقل را آسان می سازد.
زوزی نیز دومین دوچرخه مومنی است که مخصوص کوهستان طراحی شده است. ویژگی متمایز کننده این دوچرخه مکانیزم جدید تعلیق و باله هایی است که بر روی بدنه آن تعبیه شده اند. همچنین زوزی دارای یک موتور الکتریکی است که با سیستم باد شارژ می شود، و در مواقع اضطرای این امکان را به دوچرخه سوار می دهد تا از برق ذخیره شده برای شارژ وسایل الکترونیکی خود مثل موبایل و غیره استفاده نماید.
یاشا مهدی مومنی مدرک کارشناسی طراحی صنعتی را از دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز اخذ نمود و مقطع ارشد رشته خود را در دانشگاه امیرکبیر تهران ادامه داد. او هم اکنون به عنوان یک طراح برتر صنعتی در ایران فعالیت می کند.

درباره نویسنده
من "زهرا اردکانی" یکی از نویسندگان سایت خط هستم

نظرات  (۳)

یاشا مهدی مومنی
۱۹ تیر ۹۴ ، ۱۴:۱۴ مینا مختارزاده
طرحاشون جالبه.امیدوارم موفق باشن
اقامهدی خسته نباشی امیوارم با این طراحیهای منحصر به فردت بازبدرخشی و برای کشورمون افتخار افرین باشی باز ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
کلثوم پیامنی ؛ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
زهرا اردکانی ؛ ۵ مهر ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
درباره خط
چگونه با خط هم‌کاری کنیم؟
دوستان خط
تماس با خط
طراح قالب : گلبرگ دانلود