نشریه خط

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

پیش ‌نهاد ویژه

توسط زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷

در آستانۀ جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۸، خانه طراحان انقلاب اسلامی با راه اندازی کمپین «با هم قهرمانیم» مجموعه پوسترهایی را با همین عنوان و با شعار «یک ملت، یک ضربان» طراحی و اجرا نموده و در سطح شهر به اکران در آورده است. هدف از راه اندازی این کمپین حمایت از تیم ملی فوتبال ایران و تأکید بر وحدت و انسجام ملی به عنوان یک عنصر پیشبرندۀ مهم است، که حاصل آن پیشرفت و پیروزی ایران و ایرانی در تمامی عرصه‌های ورزشی و غیر ورزشی می‌باشد. گفتنی است این روزها تعدادی از این آثار بر فراز بزرگ‌ترین دیوارنگارۀ کشور در میدان حضرت ولی‌عصر‌(عج) نیز به نمایش درآمده‌اند، تا بیش از پیش حال و هوای فوتبال را با چاشنی وحدت و همدلی همراه سازند. 

محمدرضا دوست محمدی، محمد شکیبا، سینا رعیت‌دوست، محمود آراسته‌نسب و محمد تقی‌پور از جمله طراحان و عوامل ساخت پوسترهای «با هم قهرمانیم» می‌باشند.

مینا مختارزاده ؛ ۲ مرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
زهره حاضری ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

تصویرسازی بر مبنای تصاویر چاپ سنگی / علی بوذری

تاریخ نشر : جمعه / ۶ فروردين ۱۳۹۵
چاپ سنگی یکی از رایج ترین تکنیک های چاپ در دوره ی قاجار بوده است. استفاده ی صد ساله از چاپ سنگی باعث شد که کتاب های تصویری نیز با این تکنیک تولید و چاپ شود. این کتاب های تصویری یکی از ارزشمند ترین منابع به جا مانده از تصویرگری دوران تاریخی ایران به شمار می رود و نیز یکی از منابع الهام هنرمندان معاصر جهت زنده کردن هنر های دوران گذشته ی ایران می باشد.

علی بوذری علاوه بر تدریس دوره های تصویر سازی بر مبنای تصاویر چاپ سنگی، خود نیز به این هنر پرداخته است و نقوش و تصاویری که در آثارش به کار می برد، با تاثیر از منابع تصویری چاپ سنگی دوران قاجار می باشد. علاوه بر آن، عنصر بافت نیز در آثار وی بسیار خودنمایی می کند و باعث جلوه ی بیشتر تصاویر شده است.
علی بوذری دارای مدرک کارشناسی طراحی گرافیک و کارشناسی ارشد تصویر سازی از دانشگاه هنر تهران و دکترای پژوهش هنر از دانشگاه هنر اصفهان می باشد. از سوابق کاری وی می توان به شرکت در بیش از بیست نمایشگاه گروهی داخلی و شانزده نمایشگاه بین المللی و نیز تصویرسازی کتب و مجلات متعدد اشاره کرد.

درباره نویسنده
من "فاطمه سادات تهامی" یکی از نویسندگان سایت خط هستم

نظرات  (۱)

چاپ سنگی رو درموردش توضیح می‌دید؟ در گذشته و حال چه‌طور انجام می‌شده؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
کلثوم پیامنی ؛ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
زهرا اردکانی ؛ ۵ مهر ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
درباره خط
چگونه با خط هم‌کاری کنیم؟
دوستان خط
تماس با خط
طراح قالب : گلبرگ دانلود