نشریه خط

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

پیش ‌نهاد ویژه

توسط زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷

در آستانۀ جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۸، خانه طراحان انقلاب اسلامی با راه اندازی کمپین «با هم قهرمانیم» مجموعه پوسترهایی را با همین عنوان و با شعار «یک ملت، یک ضربان» طراحی و اجرا نموده و در سطح شهر به اکران در آورده است. هدف از راه اندازی این کمپین حمایت از تیم ملی فوتبال ایران و تأکید بر وحدت و انسجام ملی به عنوان یک عنصر پیشبرندۀ مهم است، که حاصل آن پیشرفت و پیروزی ایران و ایرانی در تمامی عرصه‌های ورزشی و غیر ورزشی می‌باشد. گفتنی است این روزها تعدادی از این آثار بر فراز بزرگ‌ترین دیوارنگارۀ کشور در میدان حضرت ولی‌عصر‌(عج) نیز به نمایش درآمده‌اند، تا بیش از پیش حال و هوای فوتبال را با چاشنی وحدت و همدلی همراه سازند. 

محمدرضا دوست محمدی، محمد شکیبا، سینا رعیت‌دوست، محمود آراسته‌نسب و محمد تقی‌پور از جمله طراحان و عوامل ساخت پوسترهای «با هم قهرمانیم» می‌باشند.

مینا مختارزاده ؛ ۲ مرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
زهره حاضری ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

سلاح شیمیایی / خانه طراحان انقلاب اسلامی

تاریخ نشر : شنبه / ۹ مرداد ۱۳۹۵

وقتی صحبت از سلاح‌های شیمیایی به میان می‌آید، ناخودآگاه یاد هشت سال جنگ تحمیلی و بمباران شیمیایی شهرهای سردشت، نودشه و حلبچه و هزاران کشته زخمی بی دفاع این نبرد نابرابر پیش رویمان زنده می‌شود. البته تاریخچه استفاده از این سلاح‌ها نه از ایران شروع شده و نه به ایران ختم می شود. چرا که در آگوست سال ۲۰۱۳ بار دیگر جهان ناظر یکی از بدترین حملات شیمیایی در سوریه بود. هر چند استفاده از سلاح های شیمیایی، نقض حقوق بشر به حساب می‌آید، اما مسلماً از دشمن خودکامه نمی‌توان توقع بشر دوستی داشت!

خانه طراحان انقلاب اسلامی با ساخت موشن گرافیک «سلاح‌های شیمیایی» سعی کرده تا با کامل کردن این پازل، نقش موثر آمریکا را در استفاده از این سلاح‌ها در جهت حفظ منافع خود روشن سازد. در واقع به عراقی‌ها تجهزات ضد شیمیایی داده شد تا در اواخر جنگ‌، وقتی ایرانی‌ها پیروزی‌های متعددی را کسب کردند و رئیس جمهور وقت آمریکا، رونالد ریگان پیروزی ایران را غیرقابل قبول خواند، صدام به سراغ استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه ایران برود. 

این اثر سعی دارد تا در چهار دقیقه به صورت تصویری و کوتاه، با بیان مستنداتی که سازمان جاسوسی سیا (سی آی اِی) اقدام به انتشار آن‌ها نموده چهره واقعی آمریکا را از پس نقاب مضحک حقوق بشری‌اش به تصویر درآورد.

درباره نویسنده
من "زهرا اردکانی" یکی از نویسندگان سایت خط هستم

نظرات  (۱)

I was same pleased to attain this web-site.I required to thanks for your time in support of this superb read!! I positively enjoying all infscfiuiently fragment of it and I have you bookmarked to ensure outdated new to the job gear you blog post.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
کلثوم پیامنی ؛ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
زهرا اردکانی ؛ ۵ مهر ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
درباره خط
چگونه با خط هم‌کاری کنیم؟
دوستان خط
تماس با خط
طراح قالب : گلبرگ دانلود