نشریه خط

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

پیش ‌نهاد ویژه

توسط زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷

در آستانۀ جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۸، خانه طراحان انقلاب اسلامی با راه اندازی کمپین «با هم قهرمانیم» مجموعه پوسترهایی را با همین عنوان و با شعار «یک ملت، یک ضربان» طراحی و اجرا نموده و در سطح شهر به اکران در آورده است. هدف از راه اندازی این کمپین حمایت از تیم ملی فوتبال ایران و تأکید بر وحدت و انسجام ملی به عنوان یک عنصر پیشبرندۀ مهم است، که حاصل آن پیشرفت و پیروزی ایران و ایرانی در تمامی عرصه‌های ورزشی و غیر ورزشی می‌باشد. گفتنی است این روزها تعدادی از این آثار بر فراز بزرگ‌ترین دیوارنگارۀ کشور در میدان حضرت ولی‌عصر‌(عج) نیز به نمایش درآمده‌اند، تا بیش از پیش حال و هوای فوتبال را با چاشنی وحدت و همدلی همراه سازند. 

محمدرضا دوست محمدی، محمد شکیبا، سینا رعیت‌دوست، محمود آراسته‌نسب و محمد تقی‌پور از جمله طراحان و عوامل ساخت پوسترهای «با هم قهرمانیم» می‌باشند.

مینا مختارزاده ؛ ۲ مرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
زهره حاضری ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

نقش بی‌بی‌سی در کودتا ۲۸ مرداد / اوج

تاریخ نشر : چهارشنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۵

الان دقیقا نیمه شب است؛ یک جمله به ظاهر ساده که در نیمه شب روز ۲۴ مرداد سال ۱۳۳۲ از رادیو بی‌بی‌سی شنیده شد و موجبات برکناری دکتر مصدق را فراهم ساخت. درواقع هنگامی که طرح براندازی دولت دکتر مصدق توسط آمریکا و انگلیس، با همراهی ارتش شاهنشاهی ایران اجرا گردید، بی‌بی‌سی به عنوان یکی از چهار اُرگان رسمی وزارت خارجه انگلستان مأمور شد تا پادشاه ایران را از کودتا نظامی مطمئن سازد. به طوری که در ۲۱ ژوئیه ۱۹۵۱ یکی از مقامات وزارت خارجه بریتانیا از سفیر انگلیس در ایران به خاطر برنامه‌های رادیو بی بی سی علیه دکتر مصدق تشکر کرد. 

موشن گرافیک «نقش بی‌بی‌سی در کودتا ۲۸ مرداد» همان طور که از نام آن پیدا است، به نقش سیاسی این رسانه به اصطلاح بی طرف، در بزنگاه‌های مهم تاریخی هم‌چون کودتا ۲۸ مرداد می‌پردازد و اهمیت آن را در به ثمر نشاندن این کودتا آشکار می‌سازد. گفتنی است بخش‌هایی از این موشن گرافیک بر گرفته از مستند مصدق، نفت و کودتا است که توسط شبکه سلطنتی بی‌بی‌سی تولید شده است.این اثر به همت خانه طراحان انقلاب اسلامی و به تهیه کنندگی سازمان هنری رسانه‌ای اوج، به مدت یک و نیم دقیقه، با تلفیق فیلم‌ها، صداها و تصاویر مستند به جای مانده از آن حادثه تاریخی به صورت گرافیک متحرک ساخته شده و بارها نیز از شبکه‌های مختلف سیما پخش گردیده است.

درباره نویسنده
من "زهرا اردکانی" یکی از نویسندگان سایت خط هستم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
کلثوم پیامنی ؛ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
زهرا اردکانی ؛ ۵ مهر ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
درباره خط
چگونه با خط هم‌کاری کنیم؟
دوستان خط
تماس با خط
طراح قالب : گلبرگ دانلود