نشریه خط

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

پیش ‌نهاد ویژه

توسط زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷

در آستانۀ جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۸، خانه طراحان انقلاب اسلامی با راه اندازی کمپین «با هم قهرمانیم» مجموعه پوسترهایی را با همین عنوان و با شعار «یک ملت، یک ضربان» طراحی و اجرا نموده و در سطح شهر به اکران در آورده است. هدف از راه اندازی این کمپین حمایت از تیم ملی فوتبال ایران و تأکید بر وحدت و انسجام ملی به عنوان یک عنصر پیشبرندۀ مهم است، که حاصل آن پیشرفت و پیروزی ایران و ایرانی در تمامی عرصه‌های ورزشی و غیر ورزشی می‌باشد. گفتنی است این روزها تعدادی از این آثار بر فراز بزرگ‌ترین دیوارنگارۀ کشور در میدان حضرت ولی‌عصر‌(عج) نیز به نمایش درآمده‌اند، تا بیش از پیش حال و هوای فوتبال را با چاشنی وحدت و همدلی همراه سازند. 

محمدرضا دوست محمدی، محمد شکیبا، سینا رعیت‌دوست، محمود آراسته‌نسب و محمد تقی‌پور از جمله طراحان و عوامل ساخت پوسترهای «با هم قهرمانیم» می‌باشند.

مینا مختارزاده ؛ ۲ مرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
زهره حاضری ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

کتاب «عکاسی جنگ» / علی فریدونی

تاریخ نشر : سه شنبه / ۱۷ شهریور ۱۳۹۴

برگزاری بزرگداشت علی فریدونی عکاس پیشکسوت دفاع مقدس در نخلستان اوج بهانه ای شد برای پرداختن رسانه ها به عکاسان دفاع مقدس. اگر بخواهیم بین شناخته شدن هنرمندان عرصه دفاع مقدس در جامعه مقایسه ای داشته باشیم بدون شک عکاسان مظلوم ترین و گمنام ترین هنرمندان تاریخ هنر انقلاب بوده اند. عکاسانی که در سخت ترین شرایط و با کمترین امکانات، جان خود را برای ثبت لحظات بی بازگشت یک حماسه به خطر انداختند، امروز حتی در حد یک نام هم شناخته نمی شوند!
علی فریدونی یکی از این عکاسان است که پس از گذشت ۲۸ سال، ۱۵۶ قطعه از ۲۵۰۰۰ قطعه عکسی که وی  از ۲۱ عملیات دوران دفاع مقدس گرفته است در قالب کتابی به چاپ رسیده است. این کتاب دومین جلد از مجموعه کتاب های عکاسان جنگ است که توسط انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس به تازگی منتشر شده است.
شاید انتشار این کتاب را باید به فال نیک بگیریم و منتظر دیدن آثار عکاسان گمنام دیگری همچون محمد حسین حیدری، مسعود زنده روح کرمانی، رسول اولیا زاده، سعید صادقی، احمد ناطقی، مهدی منعم، سید عباس میر هاشمی، بهزاد پروین ،سعید جان بزرگی و مهرزاد ارشدی باشیم.

میدان مین

عملیات مسلم بن عقیل-1361

عراق، منطقه عملیاتی والفجر 4

پشتیبانی جنگ

بصره-عملیات کربلای 5-1365

بازگشت اسرا به وطن-آذر 1367

آبادان-آواراگان جنگ

آوارگان کرد عراقی

نماز

 

درباره نویسنده
من "قاسم اکبری" یکی از نویسندگان سایت خط هستم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
کلثوم پیامنی ؛ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
زهرا اردکانی ؛ ۵ مهر ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
درباره خط
چگونه با خط هم‌کاری کنیم؟
دوستان خط
تماس با خط
طراح قالب : گلبرگ دانلود