نشریه خط

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

پیش ‌نهاد ویژه

توسط زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷

در آستانۀ جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۸، خانه طراحان انقلاب اسلامی با راه اندازی کمپین «با هم قهرمانیم» مجموعه پوسترهایی را با همین عنوان و با شعار «یک ملت، یک ضربان» طراحی و اجرا نموده و در سطح شهر به اکران در آورده است. هدف از راه اندازی این کمپین حمایت از تیم ملی فوتبال ایران و تأکید بر وحدت و انسجام ملی به عنوان یک عنصر پیشبرندۀ مهم است، که حاصل آن پیشرفت و پیروزی ایران و ایرانی در تمامی عرصه‌های ورزشی و غیر ورزشی می‌باشد. گفتنی است این روزها تعدادی از این آثار بر فراز بزرگ‌ترین دیوارنگارۀ کشور در میدان حضرت ولی‌عصر‌(عج) نیز به نمایش درآمده‌اند، تا بیش از پیش حال و هوای فوتبال را با چاشنی وحدت و همدلی همراه سازند. 

محمدرضا دوست محمدی، محمد شکیبا، سینا رعیت‌دوست، محمود آراسته‌نسب و محمد تقی‌پور از جمله طراحان و عوامل ساخت پوسترهای «با هم قهرمانیم» می‌باشند.

مینا مختارزاده ؛ ۲ مرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
زهره حاضری ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

اسباب بازی‌های ایرانی وهدفمند / چوبین

تاریخ نشر : شنبه / ۲۹ فروردين ۱۳۹۴

انتخاب و خرید اسباب‌بازی‌ها برای والدین دغدغه مند کار سختی است. بسیاری از اسباب‌بازی‌ها در وهله‌ی اول نیت سازندگان خود را مشخص نمی‌کنند و نمی‌توان فهمید که روی کودک چه تأثیری خواهند گذاشت. شرکت سرگرمی‌های رشد آفرین چوبین با اعتقاد به تأثیر شگرف بازی‌های دوران کودکی در شخصیت و توانمندی‌های افراد، تمرکز خود را بر طراحی، ساخت و ارائه بازی‌هایی قرار داده است که می‌تواند دانش، مهارت و ویژگی‌های شخصیتی کودکان را رشد دهد.  
به نظر می‌آید این شرکت با توجه به اهداف ذکرشده در وب‌سایتشان، برای دوری از تأثیرات مخرب پلاستیک در طولانی‌مدت و لزوم ارتباط کودکان با مواد طبیعی، استفاده‌ی حداکثری از متریال چوب را برای محصولات خود برگزیده است و سعی می‌کند با قیمتی قابل‌رقابت با محصولات غیرچوبی، زمینه را برای بهره‌مندی کودکان بیشتری از این محصولات فراهم کند.
محصولاتی مانند تاتی رو که اهمیت سلامت کودک را مدنظر گرفته است و یا آجرک نمونه‌هایی هستند که نشان‌دهنده‌ی دقت نظر طراحان این مجموعه است. البته با توجه به قیمت این محصولات، اهمیت بسته بندی خوب و جذاب آن دوچندان می شود که طراحان این مجموعه باید دقت بیشتری در این مورد لحاظ کنند. همین طور در مورد استفاده از رنگ و طرح در محصولات  ضعفهایی دیده می شود و هنوز فضای زیادی برای رشد وجود دارد. می توان انتظار داشت در آینده محصولات متنوع تر و جذاب تری از این مجموعه را مشاهده کنیم.

درباره نویسنده
من "مینا مختارزاده" یکی از نویسندگان سایت خط هستم

نظرات  (۳)

اسباب بازی های چوبی خیلی حس خوبی دارن.. مخصوصا زمانی که بهم برخورد می کنن و صدای ویژه ای از اونها میاد
چه باحالن.من بچه بودم کلی با اسباب بازی چوبی کیییف میکردم
متاسفانه اسباب بازی های این برند بیشتر کپی کارهای خارجی هستند. با یک سرچ تصویری ساده یا سر زدن به سایت هایی مثل پینترست میشه نمونه‌های اصلی این اسباب بازی ها رو دید. 
امیدوارم در آینده طراحان ما به جای کپی کاری کمی هم به دنبال خلاقیت و نوآوری باشند تا واقعا بشه نام «طراح» بر اون‌ها گذاشت.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
کلثوم پیامنی ؛ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
زهرا اردکانی ؛ ۵ مهر ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
درباره خط
چگونه با خط هم‌کاری کنیم؟
دوستان خط
تماس با خط
طراح قالب : گلبرگ دانلود