نشریه خط

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

پیش ‌نهاد ویژه

توسط زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷

در آستانۀ جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۸، خانه طراحان انقلاب اسلامی با راه اندازی کمپین «با هم قهرمانیم» مجموعه پوسترهایی را با همین عنوان و با شعار «یک ملت، یک ضربان» طراحی و اجرا نموده و در سطح شهر به اکران در آورده است. هدف از راه اندازی این کمپین حمایت از تیم ملی فوتبال ایران و تأکید بر وحدت و انسجام ملی به عنوان یک عنصر پیشبرندۀ مهم است، که حاصل آن پیشرفت و پیروزی ایران و ایرانی در تمامی عرصه‌های ورزشی و غیر ورزشی می‌باشد. گفتنی است این روزها تعدادی از این آثار بر فراز بزرگ‌ترین دیوارنگارۀ کشور در میدان حضرت ولی‌عصر‌(عج) نیز به نمایش درآمده‌اند، تا بیش از پیش حال و هوای فوتبال را با چاشنی وحدت و همدلی همراه سازند. 

محمدرضا دوست محمدی، محمد شکیبا، سینا رعیت‌دوست، محمود آراسته‌نسب و محمد تقی‌پور از جمله طراحان و عوامل ساخت پوسترهای «با هم قهرمانیم» می‌باشند.

مینا مختارزاده ؛ ۲ مرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
زهره حاضری ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

MeggNote / روح الله مریخ پور - ستار سعادتمند

تاریخ نشر : جمعه / ۲۷ مرداد ۱۳۹۶

فراموشی یکی از مشکلات اصلی همه ما است. در میان دغدغه‌ها و انبوه کارهای روزانه، مسلماً دائم به این فکر می‌کنیم که چیزی را از قلم نیندازیم؛ به همین سبب نیز گاهی بعضی از موضوعات، قرارها، یا خریدهای روزانه‌مان را روی کاغذ کوچکی می‌نویسیم و در جایی که جلوی دیدمان باشد می‌چسبانیم. معمولاً آشپزخانه محل اجتماع همه افراد خانواده است و یخچال تنها وسیله‌ای است که از بزرگ تا کوچک، همه افراد هر روز و هر ساعت مدام به سراغش می‌روند، به همین دلیل یخچال بهترین گزینه ممکن برای چسباندن کاغذهای یادداشت و گذاشتن پیام های یادآوری به حساب می‌آید.

روح‌الله مریخ پور و ستار سعادتمند با در نظر گرفتن موقعیت استراتژیک آشپزخانه و یخچال، طرح جدید و خلاقه‌ای را برای این کاغذهای یادداشت معمولی پی‌ریزی کردند. MeggNote شامل یک مجموعه از کاغذهای یادداشت سفید، همراه با یک آهن‌ربای گِرد زرد رنگ است که وقتی روی کاغذها قرار می‌گیرد فرم یک نیمرو خوش آب و رنگ را می‌سازد و چشم بیننده را به سوی خود جلب می‌کند.  

این اثر که اولین بار در سال 2015 در مارت تورنتو ارائه شده بود، موفق به دریافت جایزه A' Design Award در بخش محصولات هنری، لوازم التحریر و هدایا شد و هم اکنون نیز توسط گروه طراحی ریتون تجاری سازی شده و به تولید انبوه رسیده است. هر بسته از این محصول شامل 60 برگ کاغذ یادداشت به شکل سفیده تخم مرغ و یک مگنت زرد رنگ به شکل یک زرده تخم مرغ واقعی است. 

زرده تخم مرغ درواقع یک آهن‌ربا از چوب چند لایی است که در مراحل ساخت به‌ وسیله سی ان سی شکل داده شده و سپس با هفت لایه رنگ که به صورت دستی بر روی آن پاشیده شده است، پرداخت گردیده تا کاملاً شبیه یک زرده تخم مرغ، واقعی و هیجان انگیز به نظر آید.

درباره نویسنده
من "زهرا اردکانی" یکی از نویسندگان سایت خط هستم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
کلثوم پیامنی ؛ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
زهرا اردکانی ؛ ۵ مهر ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
درباره خط
چگونه با خط هم‌کاری کنیم؟
دوستان خط
تماس با خط
طراح قالب : گلبرگ دانلود