نشریه خط

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

پیش ‌نهاد ویژه

توسط زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷

در آستانۀ جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۸، خانه طراحان انقلاب اسلامی با راه اندازی کمپین «با هم قهرمانیم» مجموعه پوسترهایی را با همین عنوان و با شعار «یک ملت، یک ضربان» طراحی و اجرا نموده و در سطح شهر به اکران در آورده است. هدف از راه اندازی این کمپین حمایت از تیم ملی فوتبال ایران و تأکید بر وحدت و انسجام ملی به عنوان یک عنصر پیشبرندۀ مهم است، که حاصل آن پیشرفت و پیروزی ایران و ایرانی در تمامی عرصه‌های ورزشی و غیر ورزشی می‌باشد. گفتنی است این روزها تعدادی از این آثار بر فراز بزرگ‌ترین دیوارنگارۀ کشور در میدان حضرت ولی‌عصر‌(عج) نیز به نمایش درآمده‌اند، تا بیش از پیش حال و هوای فوتبال را با چاشنی وحدت و همدلی همراه سازند. 

محمدرضا دوست محمدی، محمد شکیبا، سینا رعیت‌دوست، محمود آراسته‌نسب و محمد تقی‌پور از جمله طراحان و عوامل ساخت پوسترهای «با هم قهرمانیم» می‌باشند.

مینا مختارزاده ؛ ۲ مرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
زهره حاضری ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

عشاق محمد (ص)

تاریخ نشر : دوشنبه / ۲۷ بهمن ۱۳۹۳

فکر می کنم دیده باشید؛ حدود یک ماه قبل در پی توهین یکی از نشریات فرانسوی به ساحت پیامبر عظیم الشان اسلام، گروهی از هنرمندان به صورت خود جوش و از روی غیرت دینی، دست به راه اندازی کمپین "عشاق محمد(ص)" در فضای مجازی زدند. طراحی، تولید و عرضه این آثار گرافیکی به نحوی بود که تنها چند روز پس از انتشار اولیه، توانست بخش اعظمی از صفحات مجازی کاربران، از اقشار مختلف مردم را به خود اختصاص دهد. (که در حد خود پاسخی بود بر حماقت های اخیر کشور های متهم این بی احترامی. )

آثار ارائه شده در این کمپین را می توان نمونه های مناسبی از گرافیک غیر سفارشی یا مردمی دانست. فرم های تصویری عشاق محمد(ص) ترکیب بندی، ابعاد و تمرکز آن در وسط مربع، مناسب برای هر نوع فضای وبی و آواتار کاربران و نیز قابل استفاده در صفحات اینستاگرام است. این طرح ها به لحاظ رنگ بندی و فرم هم توانسته برای عموم مردم، چه ایرانی و چه غیر ایرانی جذاب باشد.

اگر چه به کار بردن عبارت عشاق محمد(ص) برای مخاطب جهانی این کمپین غریب نیست، اما با توجه به درصد بالای مخطبان ایرانی آن، بهتر بود هنرمندان طراح ایرانی، القاب و نام های دیگر ایشان مانند "رحمةللعالمین" یا "رسول الله" را به کار می بردند تا به این وسیله فرهنگ سازی مثبتی در جهت هرچه محترمانه تر به کار بردن نام ایشان صورت بگیرد.

i love mohammad_danial farokh

i love mohammad_danial farokh

i love mohammad_danial farokh

درباره نویسنده
من "سارا شمعی" یکی از نویسندگان سایت خط هستم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
کلثوم پیامنی ؛ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
زهرا اردکانی ؛ ۵ مهر ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
درباره خط
چگونه با خط هم‌کاری کنیم؟
دوستان خط
تماس با خط
طراح قالب : گلبرگ دانلود