نشریه خط

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

پیش ‌نهاد ویژه

توسط زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷

در آستانۀ جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۸، خانه طراحان انقلاب اسلامی با راه اندازی کمپین «با هم قهرمانیم» مجموعه پوسترهایی را با همین عنوان و با شعار «یک ملت، یک ضربان» طراحی و اجرا نموده و در سطح شهر به اکران در آورده است. هدف از راه اندازی این کمپین حمایت از تیم ملی فوتبال ایران و تأکید بر وحدت و انسجام ملی به عنوان یک عنصر پیشبرندۀ مهم است، که حاصل آن پیشرفت و پیروزی ایران و ایرانی در تمامی عرصه‌های ورزشی و غیر ورزشی می‌باشد. گفتنی است این روزها تعدادی از این آثار بر فراز بزرگ‌ترین دیوارنگارۀ کشور در میدان حضرت ولی‌عصر‌(عج) نیز به نمایش درآمده‌اند، تا بیش از پیش حال و هوای فوتبال را با چاشنی وحدت و همدلی همراه سازند. 

محمدرضا دوست محمدی، محمد شکیبا، سینا رعیت‌دوست، محمود آراسته‌نسب و محمد تقی‌پور از جمله طراحان و عوامل ساخت پوسترهای «با هم قهرمانیم» می‌باشند.

مینا مختارزاده ؛ ۲ مرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
زهره حاضری ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

فرزاد برخورداری نامی آشنا در میان طراحان صنعتی است. او با ارائه‌ی طرح‌های متعدد درزمینهٔ ی خودرو، ازجمله کسانی است که در صورت توجه مسئولین می‌تواند، به پیشرفت صنعت خودرو کشور کمک فراوانی کند. در مسابقه‌ی طراحی صنعتی آیدیران نیز دو طرح او به‌عنوان طرح‌های منتخب در بخش وسایل نقلیه معرفی شدند.
خودروی الکتا که باانرژی برق به حرکت درمی‌آید، در دسته‌ی خودروهای دوست دار محیط‌زیست قرار می‌گیرد. فرم جذاب بدنه‌ی این خودرو که آن را شبیه به خودروهای مفهومی و آینده‌گرا کرده است، نشان از قدرت خلاقیت طراح آن دارد. بدنه‌ی خودروی برقی الکتا، توسط یک شاسی آلومینیومی یا سازه فضایی تقویت‌شده و عناصر پوسته‌ی بیرونی و داخلی آن‌ هم توسط قطعات پلاستیکی نسوز، یا کامپوزیت‌های پیشرفته که به‌صورت روش وکیوم فورمینگ تولیدشده‌اند، توسط پست‌هایی به این شاسی متصل شده‌اند. فضای خالی مابین قطعات پوسته داخلی و بیرونی هم برای عایق‌بندی بهتر، می‌تواند توسط یک پرکننده ایمن(چیزی مانند فوم‌ها زرد یا یونولیت) پرشده باشد که هم‌ وزن سازه را سبک تر می کند و هم عایق صوتی و حرارتی خوبی خواهند بود.
طرح دوم این طراح باتجربه، خودرویی است که در سه رده‌ی Mini SUV Look، سدان صندوق‌دار Sedan و هاچبک Hatchback طراحی‌شده که در کل تا جایی که امکان بوده، از قطعات مشترک در بدنه و نیرو محرکه آن استفاده‌ شده. سعی شده که از استایل و ترند امروزی در فرم ظاهری آن استفاده شود و تبدیل به یک هویت جدید شود. همچنین تمام مسائل فرمی و ارگونومیک داخلی آن، در حد فاز یک رعایت شده که در حد توانایی قطعه سازان و تولیدکنندگان داخلی است. این خودرو با طراحی منطقی فرمی و در نظر گرفتن تمامی محدودی‌های ساخت و تولید در ایران، خودرویی است در دسترس برای تولید و عرضه که می‌تواند انتظارات بسیاری از کاربران نکته‌سنجی را که به استفاده از تولیدات داخل افتخار می‌کنند، برآورده سازد.

درباره نویسنده
من "مینا مختارزاده" یکی از نویسندگان سایت خط هستم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
کلثوم پیامنی ؛ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
زهرا اردکانی ؛ ۵ مهر ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
درباره خط
چگونه با خط هم‌کاری کنیم؟
دوستان خط
تماس با خط
طراح قالب : گلبرگ دانلود