نشریه خط

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

پیش ‌نهاد ویژه

توسط زهرا اردکانی ؛ ۱۶ خرداد ۱۳۹۶

در همۀ دنیا هنرمندان را صرفاً نه به چهره که با آثارشان می‌شناسند؛ زیرا آثار آنان دربردارندۀ بخش مهمی از هویت ایشان هستند، به طوری‌که حتی سطرهای طویل و طولانی نیز از بیان آن قاصر اند.  

یکی از این هنرمندان، زهرا مودتی، از بانوان گرافیست کشورمان است که در هوای این سرزمین در کنار ما نفس کشید، هنرمند شد و آثاری ماندگار و ارزشمند خلق کرد. امروز اما او از میان ما پر کشیده و تنها آثاری چند از او بر جای مانده‌ است. آثاری که به خوبی بیانگر هویت انقلابی و ارزشی این بانوی هنرمند می‌باشند. 

زهرا مودتی را می‌توان در پوسترهایش جستجو کرد، و نگاهش را یافت. نگاهی مسئول و دغدغه‌مند، که ساده از کنار ارزش‌های اصیل انقلاب عبور نمی‌کرد. حال شاید او امروز در میان ما نباشد، اما یادش و نگاهش همواره با ما خواهد بود.

زهرا اردکانی ؛ ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
زهره حاضری ؛ ۷ خرداد ۱۳۹۶
فاطمه سادات تهامی ؛ ۷ خرداد ۱۳۹۶

کریستال تشریفاتی / شرکت جهان کریستال

تاریخ نشر : دوشنبه / ۳۰ فروردين ۱۳۹۵

بلور و کریستال از جمله کالاهایی است که ضروری محسوب نمی شود و تنها در مناسبت‌های خاص مورداستفاده قرار می‌گیرد. ولی با توجه به حجم بالای واردات و میزان زیاد ارزی که برای این کالا از کشور خارج می‌شود، توجه به طراحی آن ضروری به نظر می رسد.
شرکت جهان کریستال، تنها شرکت تولید ظروف کریستال با برندjcc  در ایران است.
طراحی ظروف کریستال جهان ، توانسته تا حدی باسلیقه‌ی بانوان ایرانی هم سو شود و توجه آن‌ها را به خود جلب کند. به گفته‌ی یک از فروشندگان ظروف بلور و کریستال، خانواده‌های ایرانی به دنبال ظروف پرکار و پرنقش هستند، به همین دلیل کریستال‌هایی که از کشورهای دیگر وارد می‌شوند، توسط صنعت گران داخلی پرداخت شده و  پرنقش تر می‌شوند تا در بازار با استقبال بیشتری مواجه شوند. ظروف جهان با دقت به این ویژگی، توانسته در بازار داخلی جایگاه خوبی را برای خود پیدا کند. ولی همچنان طرح های استفاده شده روی ظروف، کپی از طرح های خارجی است و عدم اطمینان به طراحان داخلی، قدرت رقابت در بازارهای جهانی را از این شرکت گرفته است.
تبلیغات خوب  یکی از مهمترین  راه های موفقیت یک شرکت است که در پروسه ارائه ی محصول توسط تیم طراحان، برنامه ریزی و اجرا می شود.این شرکت علاوه بر ضعف در طراحی محصول ، در استراتژی تبلیغات نیز چندان قوی عمل نکرده است  و نتوانسته خود را به مخاطبان بخصوص نسل جوان معرفی کند.
مشکلی که ظروف شیشه، بلور و کریستال در ایران دارند، استحکام کم آن‌هاست و اصطلاحاً زود لب پر می‌شوند. این نکته با توجه به قیمت بالای این ظروف، نقطه‌ضعف بزرگی محسوب می‌شود. با پیشرفت‌های اخیر این حوزه به خصوص در کارخانه جهان کریستال، امید می‌رود تا این مسئله نیز رفع شده و ظروف باکیفیت ایرانی بتوانند جایگاه بهتری در بازار ایران و حتی جهان برای خود کسب کنند.

درباره نویسنده
من "مینا مختارزاده" یکی از نویسندگان سایت خط هستم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
زهرا اردکانی ؛ ۴ بهمن ۱۳۹۵
زهرا اردکانی ؛ ۴ بهمن ۱۳۹۵
زهرا ذوعلم ؛ ۴ بهمن ۱۳۹۵
زهرا اردکانی ؛ ۲۶ دی ۱۳۹۵
زهرا اردکانی ؛ ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
زهرا کشاورز ؛ ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
درباره خط
چگونه با خط هم‌کاری کنیم؟
دوستان خط
تماس با خط
طراح قالب : گلبرگ دانلود