نشریه خط

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

نشریه تحلیلی هنر و طراحی

پیش ‌نهاد ویژه

توسط زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷

در آستانۀ جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۸، خانه طراحان انقلاب اسلامی با راه اندازی کمپین «با هم قهرمانیم» مجموعه پوسترهایی را با همین عنوان و با شعار «یک ملت، یک ضربان» طراحی و اجرا نموده و در سطح شهر به اکران در آورده است. هدف از راه اندازی این کمپین حمایت از تیم ملی فوتبال ایران و تأکید بر وحدت و انسجام ملی به عنوان یک عنصر پیشبرندۀ مهم است، که حاصل آن پیشرفت و پیروزی ایران و ایرانی در تمامی عرصه‌های ورزشی و غیر ورزشی می‌باشد. گفتنی است این روزها تعدادی از این آثار بر فراز بزرگ‌ترین دیوارنگارۀ کشور در میدان حضرت ولی‌عصر‌(عج) نیز به نمایش درآمده‌اند، تا بیش از پیش حال و هوای فوتبال را با چاشنی وحدت و همدلی همراه سازند. 

محمدرضا دوست محمدی، محمد شکیبا، سینا رعیت‌دوست، محمود آراسته‌نسب و محمد تقی‌پور از جمله طراحان و عوامل ساخت پوسترهای «با هم قهرمانیم» می‌باشند.

مینا مختارزاده ؛ ۲ مرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
زهره حاضری ؛ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

۳۳ سال سکوت / حسین شمقدری

تاریخ نشر : پنجشنبه / ۷ خرداد ۱۳۹۴

در فرهنگ عامه ما ضرب المثلی هست که می‌گوید: سکوت علامت رضا است! اما حقیقتا هر سکوتی از سر رضایت است؟ سی و سه سال سکوت ابوالفضل دوزنده، جانباز عاشق وطن که در یک کوچ اجباری به آلمان پناهنده شده، سکوت بلندی است که از هر فریادی قدرتمندتر می باشد.
«۳۳ سال سکوت» مستندی گفتگو محور، درباره تضاد میان عشق ورزیدن به وطن و پناهندگی به کشوری بیگانه است. هرچند حسین شمقدری را پیش‌تر با میراث آلبرتا ۱ و ۲ می‌شناختیم، اما او در این گام با جسارت بیش‌تری به سراغ سوژه فیلمش رفته و کلیشه‌های متداول را کنار گذاشته است.
یکی از نکات قابل توجه اثر کیفیت بصری و توجه به گرافیک تبلیغاتی آن است. شاید بتوان این طور ادعا کرد که بزرگترین مشکل فیلم های مستند، عرضه محدود آن ها است که سبب دیده نشدن کار می گردد، اما مستند «۳۳ سال سکوت» این مسیر قدیمی را کنار گذاشته و با راه اندازی وب سایتی رسمی به طور مستقیم با مخاطبانش مواجه گردیده، تا علاوه بر خریداری فیلم، در جریان اکران ها، خبرها، تیزر و هر آنچه مربوط به آن می‌باشد، قرار گیرند. طراحی پوستر، طراحی سایت و ساخت تیزرهای حرفه ای و جذاب همه از جمله عواملی هستند که می‌توانند به بازوان قدرتمند یک فیلم مستند بدل شوند و منجر به دیده شدن و فروش آن گردند تا سینمای مستند بهتر و بیشتر بتواند با مخاطبان خود ارتباط برقرار نماید.

درباره نویسنده
من "زهرا اردکانی" یکی از نویسندگان سایت خط هستم

نظرات  (۱)

باید دید!جالبه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
زهرا اردکانی ؛ ۱ تیر ۱۳۹۷
زهرا اردکانی ؛ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
کلثوم پیامنی ؛ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
زهرا اردکانی ؛ ۵ مهر ۱۳۹۶
زهرا کشاورز ؛ ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
درباره خط
چگونه با خط هم‌کاری کنیم؟
دوستان خط
تماس با خط
طراح قالب : گلبرگ دانلود